محمدحسین صفارهرندی عصر یکشنبه در اختتامیه سومین جشنواره رسانه ای ابوذر که در تالار بهمن دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: با پیروزی انقلاب اسلامی فصل جدیدی از مبارزه با استکبار در جهان شکل گرفت.

وی با بیان اینکه تا قبل از شکل‌گیری جمهوری اسلامی کسی فکر نمی کرد که روزی بتوان برابر قدرت های جهانی قدعلم کرد، افزود: انقلاب ما این فرضیه را باطل کرد و به اصلی ترین مبارز با دنیای کفر و استکبار تبدیل شد.

صفارهرندی تصریح کرد: در چنین شرایطی دشمنان با همه توان و امکانات خود جنگ هشت ساله را به ما تحمیل کردند تا بدین وسیله انقلاب نوپای اسلامی را ساقط کنند اما در پایان چیزی جز شکست و زیان نصیبشان نشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: پس از شکست خفت بار دشمنان در جنگ نظامی و درک این مسئله که نمی توانند از این راه به هدف خود برسند دست به جنگ رسانه ای و تهاجم فرهنگی زدند و با توجه به رسانه های فراوانی که در اختیار داشتند اقدام های بسیار زیادی علیه جمهوری اسلامی انجام دادند.

وی گفت: دشمنان از سینمای هالیوود و تبلیغات ماهواره ای نیز استفاده کردند و هرآنچه را که مطلوب خودشان بود علیه کشورمان در جهان پخش کردند تا چهره و سیمای جمهوری اسلامی را در نزد مردم دنیا تخریب کنند.

صفارهرندی یادآوری کرد: در جنگ رسانه، هدف اصلی به اسارت درآوردن فکر و اندیشه و به بند کشیدن آن است از این رو دشمنان سرمایه گذاری زیادی روی آن انجام داده اند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: با تمام این جریانات و بلندتر بودن صدای تبلیغات رسانه ای دشمنان، قدرت پیام جمهوری اسلامی مستحکمتر از آن بود که در میان هیاهوی تبلیغی دشمنان شنیده نشود.

وی گفت: هر پیامی که از سوی جمهوری اسلامی به جهان مخابره می شود حتی اگر ذره ای از آن به دست مردم بیفتد چون حق است و مفهوم آن آزادی است افراد را به خود جذب می کند.

صفارهرندی ادامه داد: نمونه واضح آن موضوع اربعین است، این رویداد عظیم با اینکه توسط دشمنان اسلام و انقلاب در بایکوت سنگین خبری قرار دارد اما شاهدیم هرساله بر جمعیت شرکت کننده در کنگره میلیونی اضافه می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمنان که یک تجمع ساده هزار نفری را در بوق و کرنا کرده و با آب و تاب فراوان برای جهانیان نقل می کنند با کمال تعجب و تاسف همایش ۲۰ میلیونی اربعین را مخابره نمی کنند.

وی گفت: اربعین امروز خود به تنهایی یک رسانه قدرتمند است که پیامش را به بهترین شکل ممکن به جهانیان مخابره کرده و نیازی به رسانه های بیگانه ندارد.

صفارهرندی همچنین با اشاره به شهادت مظلومانه ایرج جواهری گفت: نوع شهادت ایشان هم خود تبدیل به یک رسانه مستقل شده و آنچنان اثرگذار است که راهی برای تسلیم آشوب طلبان باقی نمی گذارد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه باید برای قلمی که در دست داریم ارزش و احترام قائل شویم، گفت: درست نوشتن و درست نقل کردن همان حرمتی است که برای قلم می توانیم قائل شویم.

وی در پایان خبرنگاران متعهد و دارای خصلت بسیجی را قابل ستایش دانست و گفت: قلم زدن چنین افرادی باعث اصلاح جامعه می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.