محمدابراهیم الهی تبار عصر شنبه در آیین تکریم خادمان اربعین حسینی (ع) که در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: بازگشایی مرز خسروی فرصت مناسبی برای استان ایجاد کرد تا از نزدیک پذیرا و میزبان زوار امام حسین (ع) باشیم.

وی افزود: با توجه به بازگشایی مرز خسروی ستاد اربعین متشکل از ۱۵ کمیته با ۲۰ عضو ثابت در مرکز استان و همچنین در ۱۰ شهرستان که بر سر راه زائران قرار داشتند، تشکیل شد.

الهی تبار همچنین با اشاره به تشکیل ۱۸ جلسه تخصصی ستاد اربعین که چهار جلسه آن با حضور مسوُولان کشوری بود، یادآور شد: همچنین در مدت زمان اعزام زوار به کربلای معلا ۲۰ جلسه نیز با حضور مسوولان کشور عراق برگزار شد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه ادامه داد: در این مدت ۳۰ مورد بازدید از مرز خسروی برای نظارت بر کار اعزام زوار انجام شد که ۱۰ مورد آنها توسط مسوولان عالی رتبه دولت و کشور انجام گرفت.

وی در ادامه از راه اندازی ۱۵۰ موکب در سطح استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۶ موکب در خسروی و ۱۲ موکب نیز در قصرشیرین برپا شد، ضمن اینکه تعداد ۱۶ موکب نیز در کشور عراق دایر شد.

الهی تبار تصریح کرد: در مدت زمان برپایی همایش عظیم اربعین، ۱۰۰ تا ۱۵۰ دستگاه اتوبوس برای جابه جایی زوار درنظر گرفته شده بود تا مشکلات آنها در این خصوص به حداقل برسد.

جانشین رییس ستاد اربعین استان کرمانشاه یادآور شد: امسال ۳۰۰ هزار زائر از مرز خسروی در اولین سال بازگشایی خود در ایام اربعین به کربلای معلی سفر کردند.

وی در پایان با قدردانی از کمک ها و حمایت های جامعه اهل تسنن و اهل حق برای هرچه باشکوهتر برگزار شدن مراسم اربعین، یاد و خاطره مرحوم «صحبت پورافشار» شهردار فقید شهر قصرشیرین را که به تارگی بر اثر سانحه اتومبیل جان خود را از دست داد را نیز گرامی داشت.

در پایان این مراسم از دست اندرکاران مراسم اربعین حسینی (ع) بویژه جعفر همتی نماینده ویژه استانداری و سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان با اهدای لوح و هدیه تجلیل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.