محمودرضا مرادی روز دوشنبه در نشست هماهنگی حضور دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نمایشگاه توریسم سلامت در اربیل عراق در سرسرای اجتماعات دانشگاه در کرمانشاه افزود: باتوجه به توانایی و شهرت پزشکان استان، وجود بیمارستان‌های مطرح، تجهیزات مدرن و نیز اشتراکات فرهنگی استان با کشور عراق به خصوص در اقلیم کردستان عراق می طلبد برنامه ای جامع در امور تبلیغاتی برای معرفی توانایی های دانشگاه در این حوزه ارائه شود.

او گفت: باتوجه به فعالیت سایر کشورها در عراق برای ارتقای توریسم درمانی باید در این حوزه برای بهره مندی بیشتر اقتصاد استان فعال تر باشیم.

بهمن روشنی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این نشست بابیان اینکه چهار بیمارستان دولتی در کرمانشاه دارای مجوز دپارتمان بیماران بین المللی (بخش IPD) هستند، گفت: این بیمارستان ها پتانسیل خوبی برای معرفی توانایی های خود در این نمایشگاه را دارند که زمینه آن برایشان فراهم شده است.

فریبرز ایمانی، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این نشست گفت: وجود کشور عراق فرصتی استثنایی برای دانشگاه است تا باتوجه به تنگناهای موجود زمینه ارتقای خود را فراهم آوریم.

نمایشگاه توریسم سلامت ایرانیان در روزهای ۲۷،۲۶ و ۲۸ آذرماه در اربیل برگزار می شود و قرار است در آن شهرها و واحدهای درمانی کشور توانایی های خود را برای جذب توریست عرضه  کنند.

اکنون ۲ هزار و ۶۸۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.