«صابر رحیمی» روز پنجشنبه در جمع اعضای هیات ورزش‌های بومی و محلی که در سرسرای شهید هادیان کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: اهتمام در شناسایی رشته های بومی هر منطقه و معرفی آنها از طریق برگزاری جشنواره های مختلف و همچنین تلاش در جهت ثبت آنها باید در دستور کار این هیئت و معاونت ورزش استان باشد.

وی هم افزایی با سایر دستگاه‌ها از جمله میراث فرهنگی و آموزش و پرورش در این زمینه را بسیار مهم خواند و گفت: مهمترین راه حفظ و توسعه این رشته ها، از طریق آموزش و پرورش و دانش آموزان است و انتظار می رود هیئت بومی و محلی استان هم افزایی خود با این حوزه را بیشتر کند.

مدیرکل ورزش و جوانان با تاکید بر توسعه گردشگری از طریق بازی‌های بومی و محلی عنوان کرد: توسعه رشته های اصیل و ریشه دار مورد تاکید مقام معظم رهبری است و در همین راستا و برای عینیت بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری، باید اهتمام ویژه ای به موضوع معرفی و ترویج ورزش های بومی و محلی و سنتی داشته باشیم.

رحیمی اظهار داشت: با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال انتظار می رود از هم اکنون برنامه ریزی لازم برای بهره برداری از فصل بهار و برگزاری برنامه ها و جشنواره های استانی و حتی میزبانی جشنواره های ملی و بین المللی در این هیئت مهم بعمل آید.
۱۱۰ ورزش بومی و محلی تاکنون در استان کرمانشاه شناسایی شده است.
۸۶ باشگاه مختص به بانوان و  ۴۷۸ باشگاه ورزشی مشترک بین بانوان و آقایان در استان کرمانشاه وجود دارد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.