بهرام سلیمانی چهارشنبه شب در گفت وگو با ایرنا، اظهارداشت: چهارمین روز از نام نویسی داوطلبان حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ساعت هشت صبح امروز همزمان با سراسر کشور در ۶ فرمانداری کرمانشاه، پاوه، اسلام آبادغرب، کنگاور، قصرشیرین و سنقروکلیایی آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه داشت.
وی با اشاره به اینکه امروز ۳۶ نفر برای حضور در انتخابات نام نویسی کرده اند، افزود: تاکنون ۱۵۵ نفر در ۶ حوزه استان نام نویسی کردند که از این تعداد ۱۳۸ نفر مرد و ۱۷ نفر زن هستند.
دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه توضیح داد: در حوزه انتخابیه کرمانشاه ۹۳ نفر، حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباحانی ۱۶ نفر، حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین هشت نفر، حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو ۱۳ نفر، حوزه انتخابیه قصرشیرین، گیلانغرب و اسلام آبادغرب ۱۳ نفر و حوزه انتخابیه سنقروکلیایی ۱۲ نفر برای نام نویسی اقدام کردند.
سلیمانی افزود: از مجموع ثبت نامی ها ۲۳ نفر دارای مدرک دکتری، ۱۱ نفر دارای مدرک کارشناسی و چهار نفر نیز دارای تحصیلات حوزوی و مابقی دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.
وی با بیان اینکه ۳۴ نفر از داوطلبان ایثارگر هستند، یادآور شد: از میان داوطلبان ثبت نامی هفت نفر سابقه نمایندگی مجلس، ۳۳ نفر نیز به عنوان داوطلب در ادوار مختلف انتخابات حضور داشتند.
زمان ثبت نام از داوطلبان از ساعت هشت صبح دهم آذرماه آغاز و تا ساعت ۱۸ روز شنبه شانزدهم آذرماه ادامه خواهد یافت.
فرمانداری های کرمانشاه، اسلام آبادغرب، کنگاور، قصرشیرین، پاوه و سنقروکلیایی که به عنوان مرکزیت حوزه های انتخابی استان انتخاب شده اند کار نام نویسی از نامزدهای حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را بر عهده دارند.
در حوزه انتخابیه کرمانشاه سه نماینده، در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو یک نماینده، در حوزه انتخابیه قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب یک نماینده، در حوزه انتخابیه اورامانات (روانسر، پاوه، ثلاث باباجانی و جوانرود) یک نفر، در حوزه انتخابیه کنگاور، هرسین و صحنه یک نماینده و در حوزه سنقروکلیایی نیز یک نماینده راهی صحن مجلس شورای اسلامی خواهند شد.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۳ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.