پایگاه خبری پلیس روز دوشنبه به نقل از سرهنگ «محمد حیدری» اظهار داشت: رانندگی با سرعت مطمئنه، بهترین اقدام پیشگیرانه از حادثه و اتفاق ناگوار در جاده های لغزنده است، اغلب تصادف ها به علت سرعت زیاد و دید ناکافی در شرایط نامساعد جوی رخ می دهد پس لازم است آهسته و با صبوری رانندگی کرد.

وی افزود: رانندگان وسایل نقلیه‌ای که در پشت سر وسیله نقلیه دیگر حرکت می‌کنند موظفند فاصله‌ مناسبی را برای جلوگیری از تصادف حفظ و باید فاصله را با خودروی جلویی بیشتر کنند زیرا زمان توقف در یک جاده لغزنده بیشتر از زمان توقف در جاده خشک است.

سرهنگ حیدری تصریح کرد: وسایل نقلیه طویل هنگام حرکت باید فاصله‌ بیشتری با خودرو جلویی خود داشته باشند به طوری که وسیله نقلیه دیگری که از آنها سبقت می‌گیرد، بتواند پس از سبقت بار دیگر در جلو آنها وارد مسیر مجاز عبور خود شوند.

رییس پلیس راه کرمانشاه ادامه داد: رانندگان باید توجه داشته باشند که همیشه از سمت راست حرکت کرده و هنگام سبقت و یا تغییر مسیر از علایم هشدار دهنده استفاد و خودرو را به آرامی و دقیق کنترل کنند چراکه تغییر مسیر ناگهانی در جاده لغزنده موجب سرخوردن وسیله نقلیه می شود.

وی خاطرنشان کرد: در هنگام بارندگی چراغ های خودرو را روشن نگه دارید و با چراغ های جلو با نور پایین حرکت کنید چون نور این چراغ ها موجب می شود خودرو از دور دیده شود.

سرهنگ حیدری در پایان گفت: هنگام بارندگی و لغزنده شدن معابر سرعت تردد کاهش یافته و باعث کندی حرکت می شود از همین رو باید با مدیریت زمان سفر از عجله و شتاب پرهیز شود تا شاهد وقوع تخلف که به دنبال آن سوانح رانندگی است جلوگیری شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.