مسوُول ستاد مردمی گام دوم انقلاب در کرمانشاه در این مراسم گفت: بیانیه گام دوم انقلاب از بهمن ماه سال گذشته توسط رهبر معظم انقلاب مطرح و در آن چشم انداز برنامه ریزی چهل ساله دوم انقلاب تبیین شده است.
رضا فرخشاهی افزود: ما برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی در افق ۱۴۴۰ باید از هم اکنون برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم زیر ساخت‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی استان را به سمت پیشرفت هدایت کنیم و در این راه حضور جوانان، نخبگان و افراد باتجربه بسیار مهم است.

وی با توجه به نزدیک بودن به زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تفکر حزبی تفکر سنتی و تفکر فردگرایی معتمدین در معرفی کاندیداها دیگر پاسخگو نیست و باید یک تفکر سیستمی برآمده از مردم و جوانان که هم افزایی، شایسته سالاری و هدایت توسط سرمایه‌های اجتماعی از ویژگی‌های آن است در انتخابات حاکم گردد.
فرخشاهی ادامه داد: به دلیل اینکه انگیزه لازم و کافی برای جوانان وجود ندارد بسیاری از نخبگان جوان با کناره‌گیری از سیستم‌های مدیریتی همکاری لازم را انجام نمی‌دهند و باید با توجه به پیشنهاد مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب از نخبه پروری را به طور مناسب با توجه به ویژگی‌ها و توانمندی‌های افراد نخبه در زمینه‌های مختلف بهره مند شویم.
وی عنوان کرد: به عقیده کارشناسان تنها راه نجات کشور تشکیل دولت جوان می‌دانند که باید برای رسیدن به این هدف، همفکری و همکاری همه اقشار مردم جامعه لازم است وقتی کارها به صورت اجتماعی و گروهی با رویکرد اندیشه های نخبگان جوان تنظیم شود پیشرفت بیشتری در جامعه به وجود خواهد آمد.
این عضو هیات علمی دانشگاه در ادامه افزود: باید رویکرد ما در گام دوم انقلاب به صورت فرافعال باشد یعنی تمام سیاستگذاری‌ها به سمت ساخت آینده استان کرمانشاه تا رویکرد پیش فعال و واکنش در برابر تغییرات آینده تا از فرصت ایجاد شده برای پیشرفت در هفت محور سبک زندگی، اخلاق و معنویت، اقتصاد،عدالت و مبارزه با فساد، عزت ملی و سیاست علم و پژوهش و استقلال وآزادی و غیره بهره گیریم.
در این مراسم نمایندگانی از بانوان فعال در عرصه های علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بر لزوم تلاش بی شائبه برای تبیین گفتمان جدید تمدن ساز و عملیاتی کردن راهبرهای شبکه سازی، معرفت افزایی و مدیرسازی تاکید کردند.

در پایان مراسم نیز مادران شهدا و خانواده های اصناف و بازاریان و جامعه دانشگاهی حمایت خود را از جریان مردمی گام دوم انقلاب اعلام کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.