دکتر رضا منصوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به گزارش و مشاهده موارد ابتلا به بیماری آنفلوآنزای انسانی در دیگر مناطق کشورمان با وجود اینکه قصرشیرین یک شهرستان مرزی است اما موردی از ابتلای این بیماری تاکنون نداشته ایم.

وی اظهار داشت: البته آموزش ها در مدارس، مهدکودک ها، مراکز نظامی و دیگر مکان های تجمع افراد با حضور کارشناسان و با توزیع پمفلت های بهداشتی نیز برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری نیز ادامه دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: افراد در معرض خطر همچون بیماران قلبی، دیابتی، بیماران تنفسی، افراد بالای ۶۵ سال، کودکان بالای ۲ سال، مادران باردار، بیمارانی که داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی مصرف می کنند، بیماران دارای نارسایی کبد و کلیه، بیماران تضعیف کننده سیستم ایمنی بدن هستند که ضمن انجام مراقبت های پیشگیرانه، ضرورت دارد که  واکسن آنفلوآنزا فصلی را تزریق کنند.  

منصوری ادامه داد: نیاز است که افراد نسبت به آموزش رعایت نکات بهداشتی به دانش آموزان اقدام کنند و در صورت بروز بیماری ضمن مراجعه به پزشک استراحت و استفاده از مایعات فراوان را در دستور کار قرار دهند.
او گفت: افراد مبتلا به بیماری آنفلوآنزا باید با رعایت بهداشت فردی به خصوص شستشوی منظم دست با مواد ضد عفونی، پرهیز از دیده بوسی، پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه با دستمال و ماندن در منزل تا زمان پشت سر گذاشتن زمان حاد بیماری از انتشار آن به دیگر افراد جلوگیری کنند.

وی اضافه کرد:از همه مردم قصرشیرینی تقاضامندیم که در صورت بروز و مشاهده بیماری در اسرع وقت به بیمارستان مراجعه کنند تا از تشدید و شیوع بیماری جلوگیری به عمل آید.
بیمارستان ۹۶ تختخوابی حضرت ابوالفضل (س) قصرشیرین سال ۷۶ ساخته شده و دارای بخش های اطفال، اتاق عمل، جراحی عمومی، آزمایشگاه، بخش زنان و زایمان، سونوگرافی، رادیوگرافی، اورژانس، داروخانه، بخش سرپایی، بستری و تخت های CPR است.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق و ۲مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.