«افشین صفوی» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: در اقلیم های مختلف استان کرمانشاه محصولات شاخصی وجود دارند که می توانیم با معرفی آنها زمینه جذب گردشگر به استان را فراهم کنیم.

وی به برگزاری جشنواره های مختلف برداشت محصول در استان اشاره کرد و افزود: برگزاری موفق جشنواره هایی همچون برداشت انار پاوه و برداشت گیلاس صحنه در طول سال های گذشته نشان از موفقیت بخش کشاورزی در جذب گردشگر دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهای جهاد کشاورزی کرمانشاه با بیان اینکه هر سال جمعیت بسیاری از گردشگران سراسر کشور به منظور حضور در جشن شکرگزاری برداشت انار پاوه به این شهرستان سفر می کنند، افزود: حضور گردشگران در جشن انار نه تنها منجر به رونق اقتصادی مردم این شهرستان شده، بلکه انار پاوه را به عنوان یک برند به کشور معرفی کرده است.

صفوی افزود: سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در یک طرح تحقیقاتی ۱۵ محصول شاخص در اقلیم های مختلف استان را شناسایی کرده است که توانایی برندسازی و جذب گردشگر را دارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی، به برگزاری رویداد جهانی گردشگری روستایی و عشایری در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: طرح های خود به منظور استفاده از ظرفیت های کشاورزی برای توسعه گردشگری روستایی را به اداره کل میراث فرهنگی استان معرفی می کنیم.

صفوی با بیان اینکه یکی از ظرفیت های روستاییان و عشایر برای جذب گردشگر محصولات تولیدی آنان است، گفت: در صورتی که بحث گردشگری کشاورزی به صورت جدی دنبال شود شاهد رونق اقتصاد روستاییان و عشایر خواهیم بود.

استان کرمانشاه اردیبهشت ماه ۹۹ میزبان جشنواره جهانی بوم گردی، گردشگری روستایی و عشایری جهان در سال ۲۰۲۰ است که با حضور وزرای گردشگری عضو سازمان جهانی گردشگری برگزار خواهد شد.

وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت و آبشار پیران از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.