روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی کرمانشاه روز دوشنبه به نقل از انشاالله کولانی اعلام کرد: گیاهان دارویی منابعی ارزشمند هستند که علاوه بر مصرف خوراکی در حوزه پزشکی هم کاربرد دارند.

وی از احیای ۱۰ گونه گیاهی در استان طی سال‌جاری که در خطر نابودی در سال‌های اخیر قرار گرفته، خبر داد و افزود: پس از نخستین بارش‌های پاییزی کشت و احیای این گونه‌های ارزشمند که شامل زیره، ریواس، چویر (چنور)، آویشن، آنغوره،کندل کوهی (زو)، علف گاوزبان، کنگر، ریواس، باریجه و آوندل (گنور) است در شهرستان‌های استان کرمانشاه آغاز شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه یادآور شد: این گیاهان وحشی سال‌هاست مورد بهره‌برداری بی‌رویه قرار می‌گیرد که برای احیای آن‌ها قرار است، سه هزار هکتار از زمین‌های منابع طبیعی استان با حمایت منابع طبیعی و از محل صندوق توسعه ملی زیرکشت این ۱۰ نوع گیاه دارویی برود.

کولانی گفت: کرمانشاه رویشگاه ۲۰۸ گونه گیاه خوراکی و دارویی است که بهره‌برداری از آن‌ها موجب اشتغال فصلی و درآمدزایی برای روستائیان می‌شود.

وی تصریح کرد: کاشت این گیاهان دارویی موجب نفوذپذیری آب در خاک، احیای طبیعت و جلوگیری از فرسایش خاک می‌شود.
یک میلیون و ۷۱۷ هزار هکتار از مساحت استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه، منابع طبیعی است که ۵۲۷ هزار هکتار آن را جنگل و یک میلیون و ۱۹۰ هزار هکتار دیگر را یعنی حدود ۱.۵ درصد از وسعت منابع طبیعی کشور مراتع تشکیل می دهند.

استان کرمانشاه با ۲۴ هزار کیلومتر مساحت در غرب کشور واقع شده و به دلیل میزبانی از رشته کوه های زاگرس، مملو از جنگل های بلوط است.

استان کرمانشاه ۲ هزار و ۶۰۰ روستا دارد که اکنون یک هزار و ۳۰۸ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.