«فضل الله رنجبر» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: ما امروز شاهد رونق صنعت پرورش اسب و صنایع وابسته به آن در بخش ماهیدشت هستیم.

وی با اشاره به سابقه تاریخی ماهیدشت در صنعت پرورش اسب، گفت: این منطقه به عنوان خاستگاه اسب نژاد کرد در جهان شناخته شده است.

فرماندار کرمانشاه بیان کرد: باید به خوبی از ظرفیت های ماهیدشت در زمینه برگزاری جشنواره های مرتبط با اسب و رونق این صنعت در استان استفاده کنیم تا زمینه توسعه اقتصادی کرمانشاه فراهم شود.

رنجبر با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه رونق پرورش اسب در این منطقه، توضیح داد: برگزاری جشنواره‌های مختلف مرتبط با اسب کرد در ماهیدشت می تواند گردشگران و علاقه مندان به صنعت پرورش اسب را به کرمانشاه جذب کند.

وی افزود: بخش ها و دهستان های استان تجربه های خوبی در زمینه برگزاری جشنواره های مختلف دارند و در صورتی که برنامه‌ریزی لازم انجام شود، می توانند میزبان جشنواره های مرتبط با اسب باشند.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به میزبانی کرمانشاه در رویداد جهانی گردشگری روستایی و عشایری عنوان کرد: از مدیران میراث فرهنگی تقاضا داریم که ظرفیت روستاهای شهرستان کرمانشاه از جمله بخش ماهیدشت در رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰ به خوبی به جهان معرفی شود.

استان کرمانشاه اردیبهشت ماه ۹۹ میزبان جشنواره جهانی بوم گردی، گردشگری روستایی و عشایری جهان در سال ۲۰۲۰ است که با حضور وزرای گردشگری عضو سازمان جهانی گردشگری برگزار خواهد شد.

وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت و آبشار پیران از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

اسب کردی، اسبی پرنفس، قدرتمند، عضلانی و با استقامت بالایی است که سربزرگ و ستیغ‌های برجسته گونه دارد و برای حرکت در مسافت های طولانی، مسیرهای کوهستانی، مسابقات چوگان و حرکات نمایشی مورد استفاده قرار می گیرد.

باتوجه به خصوصیات ظاهری و توانایی‌ها این اسب به تیره‌های متفاوتی مانند جاف، افشاری و سنجابی تقسیم می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.