مهرداد سالاری عصر یکشنبه در کارگروه گردشگری که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: صنعت توریست نقش اساسی در توسعه اقتصادی استان دارد از این رو باید آن را جدی بگیریم.
وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری کرمانشاه افزود: برگزاری رویداد جهانی گردشگری روستایی و عشایری در بهار سال ۹۹ می تواند منجر به تحول صنعت گردشگری استان شود.
معاون استاندار تاکید کرد: برای برگزاری این رویداد باید حجم گسترده ای از کارها در سطح استان انجام شود تا بتوانیم کرمانشاه را به درستی به جهان معرفی کنیم.
سالاری با تاکید بر اینکه برنامه های رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰ باید هرچه سریع تر مشخص شود، گفت: باید نیازهای مخاطبان جهانی حاضر در رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰ را به خوبی شناسایی و آنها را برطرف کنیم.
وی ادامه داد: در صورتی که بتوانیم نظر مخاطبان کرمانشاه ۲۰۲۰ را به کرمانشاه جذب کنیم بدون شک اقتصاد خانواده های کرمانشاهی تقویت شود.
معاون‌ هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه با تاکید بر نقش بخش خصوصی در رویداد جهانی کرمانشاه ۲۰۲۰ اظهارداشت: باید اهداف این رویداد بین المللی را برای بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد معرفی کنیم تا آنها نیز با قدرت در زمینه کرمانشاه ۲۰۲۰ فعال شوند.
سالاری تاکید کرد: کمیته هایی از دستگاه های اجرایی تشکیل دهیم تا بتوانیم راهکارهای ساماندهی و جذب گردشگران به استان بررسی شود.
وی توضیح داد: عشایر نیز باید برنامه هایی تدوین کنند تا گردشگران را در محیط کوچ خود همراه کنند و خدماتی به مسافران ارائه دهند.
معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اکثر گردشگران در گروه های ساماندهی شده راهی ایران می شوند، گفت: باید گروه های تخصصی در کرمانشاه تشکیل و ارتباط با گروه های تخصصی خارجی برقرار شود تا راه ورود گردشگران خارجی به کرمانشاه هموار شود.
استان کرمانشاه اردیبهشت ماه ۹۹ میزبان جشنواره جهانی بوم گردی، گردشگری روستایی و عشایری جهان در سال ۲۰۲۰ است که با حضور وزرای گردشگری عضو سازمان جهانی گردشگری برگزار خواهد شد.
وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.
بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.