حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله عزیزی روز چهارشنبه در اولین گردهمایی رابطین و مسئولین طرح تکریم ارباب رجوع در نظام اداری استان که در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: برای شکل‌گیری امپراطوری اسلامی و داشتن جامعه فاضله راهی غیر از پیروی از دستورات پیامبر اسلام نداریم.

وی افزود: نبی مکرم اسلام می‌فرمایند:«هر جایی که مردم در آن احساس حقارت کنند، اسلامی نیست» و امروز که دشمنان سعی می‌کنند بین مردم و مسئولان شکاف ایجاد کنند، ما باید در جامعه اداری خود و برای حفظ حرمت و کرامت ارباب رجوع، بسیار تلاش کنیم.

عزیزی، رابطین حاضر در جلسه را مسئول پاسخگویی به ارباب رجوع دانست و گفت: امروز مردم مناسبات اداری را خوب می‌فهمند و ما با انجام به موقع وظیفه خود و راضی نگه‌داشتن آنها، حداقل به شعور خودمان توهین نکنیم.

در ادامه این جلسه رابطین سازمان ها و ادارات استان، نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را برای ارائه هرچه بهتر خدمات به مردم بیان کردند.

یکی از رابطین آشنا نبودن مردم با حقوق اداری را مشکل بزرگی دانست و گفت: باید آگاهی مردم را در این زمینه بالا ببریم تا مطالبه‌گر باشند و صدای خود را به گوش مدیران برسانند.

رابط دیگری خواستار حذف بروکراسی اداری شد و افزود: با افزایش اختیار مدیران شهرستان‌ها می‌توانیم از تردد بیش از حد به مرکز استان برای دریافت خدمات، جلوگیری کنیم.

یکی دیگر از رابطین آشنایی با تخلفات اداری را مهم ارزیابی کرد و گفت: تخلفات اداری را به کارمندان تفهیم و کارمندان متخلف را هم معرفی و توبیخ کنیم.

در پایان این نشست، پیشنهاد تصویب سند طرح تکریم ارباب رجوع هم مطرح شد تا هردستگاهی به طور مشخص وظیفه خود را در مواجهه با مردم بداند و از روند طی شده آن سازمان هم اطلاعاتی دائمی در دسترس باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.