فضل الله رنجبر روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دولت در مجموع برای بازسازی واحدهای مسکونی زلزله زده شهرستان کرمانشاه ۱۴۱ میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات مسکن، وام بلاعوض و کمک معیشت هزینه‌ کرده است.

رنجبر اضافه کرد: دولت برای احداث ۲ هزار واحد تخریبی ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات، برای تعمیر چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی بیش از ۲۱ میلیارد تومان، ۳۰ میلیارد تومان وام بلاعوض و کمک معیشت، ۸۱ هزار کیسه سیمان و ۱۳۱ هزار و ۶۷۰ کیلوگرم میلگرد به زلزله زدگان شهرستان کرمانشاه پرداخت کرده است.

وی در ادامه اظهار داشت: دولت برای بازسازی هر واحد مسکونی ۵۷ میلیون تومان؛ ۴۵ میلیون تومان تسهیلات مسکن و ۱۲ میلیون تومان کمک بلاعوض علاوه بر امهال وام های این مناطق اختصاص داده است.

فرماندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در زلزله سال ۹۶ به ۲۳ مدرسه با ۷۸ کلاس درس شهرستان کرمانشاه آسیب وارد شد که با مساعدت خیرین مدرسه ساز، اداره کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان کار احداث و مرمت ۱۸ مدرسه با اعتبار سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تاکنون به پایان رسیده است.

رنجبر همچنین گفت: در زلزله ۲ سال قبل همچنین به چهار خانه بهداشت شهرستان کرمانشاه خسارت وارد شد که با یک میلیارد تومان اعتبار این خانه های بهداشت دوباره ساخته شد.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته‌اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی و شهری را تا پایان سال ۹۸ تکمیل می‌کنند.‌ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.