ملا عادل غلامی روز سه شنبه در آیین گرامیداشت هفته وحدت در مسجد النبی (ص) قصرشیرین با حضور علما و قشرهای مختلف شیعه و اهل سنت افزود: ملت ایران اسلامی به ویژه شیعه و سنی باید به فرموده قرآن کریم و حفط وحدت و انسجام عمل کنند.

وی اظهار داشت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با نامگذاری هفته وحدت فرصتی برای اتحاد و همدلی ایجاد کرد.

امام جماعت اهل سنت قصرشیرین گفت: خداوند با ولادت پیامبر مهر و رحمت،لطف خود را بر بشریت کامل کرد و در برهه ای از زمان برای نیاز بشریت حضرت محمد(ص) را فرستاد تا کائنات به سبب وجود رحمت العالمین تکمیل شود.

غلامی افزود: پیامبر ناظر بر جهان هستی است که زبان قاصر از وصف ایشان و نام و یاد پیامبر بسیار بزرگ است و خداوند بلند مرتبه برای تکمیل مکارم اخلاق حضرت محمد را برگزیدتا برابری و برادری را به ارمغان آورد.

                                                                         

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قصرشیرین هم در این مراسم با تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص)گفت: در جایی که سلاح های نظامی دشمنان اسلام و نظام اسلامی دیگر کارساز نیست دنبال اختلاف افکنی  و سراغ مذهب و عقاید دینی می روند از این رو دشمن امروز سعی در ایجاد تفرقه بین مسلمانان را دارند.

حشمت الله رضایی افزود: با درایت امام خمینی (ره) و نامگذاری هفته وحدت و بصیرت مردم تمامی توطئه های دشمن خنثی شد.

وی اظهارداشت: میلاد پیامبراکرم فرصتی برای پرداختن به اشتراکات مسلمانان با قرآن، پیامبر و دین واحد است و این تدبیر هوشمندانه امام هنوز ظرفیتی بزرگ برای یکدلی و اتحاد است.

وی گفت: قصرشیرین ترکیبی از فرق مختلف مذهبی دارد که همواره در سایه اتحاد و همدلی همواره در صف دفاع از انقلاب حضور داشتند.

                                                                    

اجرای مولودی خوانی پایان بخش این آئین معنوی بود.

فاصله میان ۱۲ ربیع‌االاول که سالگرد ولادت پیامبر اکرم (ص) بنابر روایات اهل سنت می باشد تا ۱۷ ربیع الاول که تاریخ ولادت حضرت محمد (ص) بنابر روایات موجود در شیعه است، از سوی امام خمینی (ره) به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است؛ هفته وحدت امسال با نام جشن‌های بهار مهربانی برگزار می‌شود.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.