هدایت حاتمی روز دوشنبه در همایش اطلاع رسانی سیاست های بازار کار که با حضور کارآفرینان استان در سرسرای شهدای استانداری کرمانشاه برگزار شد، همچنین از راه اندازی مجدد ۱۵۰ واحد اقتصادی استان ظرف یک سال گذشته خبر داد و افزود: در این مدت با سیاست های اعمال شده نه تنها جلوی روند رشد نرخ بیکاری استان گرفته شد بلکه نرخ بیکاری استان از رتبه یک کشوری به رتبه ششم رسیده که کاری بسیار بزرگی است.

حاتمی با بیان اینکه حاکمیت تمام توان خود را برای ایجاد اشتغال و مبارزه با بیکاری در شرایط جنگ اقتصادی امروز به کار گرفته است، اظهارداشت: تا پایان سال ۹۸ چند پروژه مهم اقتصادی استان مانند، قوطی سازی زمزم، اسیدسیتریک، ایلیا ذرت و پتروشیمی اسلام آبادغرب افتتاح خواهد شد که می تواند در وضعیت اشتغال استان تحول بزرگی به وجود آورد.

وی در ادامه گفت: کارآفرینان و تولیدکنندگان برای موفقیت در پروژه ها حتما باید از خود آورده داشته باشند، نمی شود تنها با تسهیلات دولتی موفق شد.

اقتصاد کرمانشاه در سال ۹۸ حول پنج هدف اصلی تنظیم شده است  

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به سیاست های اقتصادی استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال پنج هدف اصلی کاهش نرخ تورم، کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال، بهبود فضای کسب و کار و عدالت اجتماعی با هدف کاهش فاصله بین دهک های اقتصادی جامعه و محیط زیست را دنبال می کنیم.

حاتمی در ادامه در تشریح سیاست‌های اقتصادی استان در سال جاری گفت: کرمانشاه در کشور رتبه ۲۳ تورم دارد که انشاالله با اجرای این سیاست‌های اقتصادی در پایان سال جز چند استان ارزان کشور قرار بگیریم.

وی در ادامه به تعهد کاهش سه درصدی نرخ بیکاری استان اشاره کرد و افزود: تمام مدیران با تمام وجود در راستای ایجاد اشتغال پای کار هستند و با بهره برداری از چند پروژه مهم تا پایان سال بیکاری در کرمانشاه باز کاهش خواهد یافت.

حاتمی بهبود فضای کسب و کار را یکی در دیگر از سیاست های مهم اقتصادی استان برشمرد و گفت:  ۱.۸ درصد این فضا در سال جاری بهبود یافته است که امیدوارکننده است.

این مقام مسئول در ادامه تحقق عدالت اجتماعی با کاهش دهک های اقتصادی جامعه را یکی از سیاست مهم اقتصادی استان برشمرد و گفت: با نظارت دقیق و جدی همه کالاهای یارانه ای بویژه غذایی را در محلات حاشیه نشین و محروم بین افراد زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی توزیع می شود.

حاتمی اضافه کرد: در سال جاری به منظور حمایت از اقشار کم درآمد جامعه ۲۰۰ میلیارد تومان به کمیته امداد، ۱۰۰ میلیارد تومان به سازمان بهزیستی و ۱۰۰ میلیارد تومان بنیاد شهید برای اشتغال واقعی لحاظ شده و باید به افراد کارآزموده و حرفه ای پرداخت کنند.

او حفاظت از محیط زیست و منابع بکر طبیعی استان را نیز از جمله اهداف مهم اقتصادی دانست که نباید به بهانه اقتصادی مورد تخریب قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به راه اندازی سامانه الکترونیکی پنجره واحد اشاره کرد و بیان داشت: در این سامانه تمام برنامه های صدور مجوز برای سرمایه گذاری کمتر از ۲ هفته جواب داده می شود و حداکثر اگر پروژه بزرگ باشد ۲۸ روزه پاسخ داده می شود دیگر آن که روند طولانی چند ماه از بین می رود که می تواند کمک بسیار ارزشمندی به بهبود فضای کسب و کار در استان و اشتغال باشد.

حاتمی در ادامه توجه به مشاغل خرد صنفی را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: در این بخش هیچ محدودیت منابعی وجود ندارد و تا سقف ۵۰ میلیون تومام وام ارزان قیمت داده می شود.

وی همچنین توجه بخش خدمات را در استان با اهمیت برشمرد و گفت: توسعه بخش خدمات به دیگر قسمت های اقتصادی کمک شایانی می کند و بخش اعظمی از بیکاری استان ما را می توان جبران کند لذا در برنامه داریم به این بخش توجه ویژه ای شود. 

در پایان با بیان اینکه دولت به تنهایی نمی تواند برای همه اشتغال و کار و فرصت بوجود آورد، گفت: تجربه نشان داده است بخش خصوصی در اجرای پروژه چند برابر دولت بهتر عمل می کند و دولت همه زمینه ها را فراهم کرده بخش خصوصی می تواند از این فرصت استفاده کند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.