پاشا مرادی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کشت غلات که در مناطق سردسیر شهرستان طی چند روز گذشته شروع شده رو به اتمام است و در مناطق گرمسیری نیز از اول آذرماه آغاز می شود.

وی اظهارداشت: پیش بینی می شود در صورت وضعیت مناسب جوی و تراکنش بارش ها بیش از ۵۰ هزار تن گندم در سال آینده برداشت شود که پنج هزار تن افزایش عملکرد نسبت به امسال خواهیم داشت.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: همچنین در سطح ۱۰ هزار هکتار از مزارع شهرستان گیلانغرب جو و نخود کشت می شود و ۲۵۰ هکتار هم به کشت کلزا اختصاص یافته است .

 مرادی اضافه کرد: مابقی اراضی کشاورزی به محصولات دیگر و یا آیش سالیانه اختصاص داده شده است.

وی اظهارداشت: بذور اصلاح شده و ضدعفونی شده متناسب با شرایط اقلیمی هر منطقه که مورد تایید مرکز تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه باشد به مقدار کافی تامین شده و در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

مدیرجهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: در راستای بهبود تولید و نظارت بر عملکرد  و مراحل کاشت، داشت و برداشت تعداد ۱۶ کارشناس در مراکز دهستان ها و مدیریت شهرستان درنظر گرفته مستقر شده‌اند.

وی تصریح کرد: برای نهاده های کشاورزی نظیرکود اوره، تامین لازم صورت گرفته و در خصوص کود فسفات هم در حال رایزنی از طریق استان و وزارتخانه هستیم.

وی گفت: سوخت مورد نیاز تراکتورهای شهرستان هم تامین شده و برنامه پلاک کوبی آن ها در دست اجرا و سازمان دهی است.

گیلانغرب ۴۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که سالیانه ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.