جلیل بالایی روز پنجشنبه در دومین گردهمایی شهرداران استان کرمانشاه در سرسرای تدبیر  استانداری، به ویژگی عدم تعادل مکانی و زمانی بارش‌ها در فصل پیشرو اشاره کرد و افزود: بارش‌ها از خصلت شدت بیشتر و در مدت زمان کوتاهتر نسبت به گذشته برخوردار است که شهرداران باید با جدیت بیشتر به مبحث لایروبی، رفت و روب و هدایت آب‌های سطحی و مدیریت نقاط حادثه خیز که مسیر تجمع یا تردد جمعیت است توجه و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

او با اشاره به رشد حقوق شهروندی و مطالبه‌گری شهروندان، خواهان تدوین برنامه مدیریت بحران جامعه محور، مشارکت جویانه و مسئولیت‌پذیر شهروندان شد و گفت: در مواردی که خسارت به شهروندان ریشه در سهل‌انگاری و یا عدم اقدام پیشگیرانه داشته باشد موضوع قابل بررسی در هیات‌های تخلفات و مراجع قضایی است و در چنین مواردی امکان کمک به تامین جبران خسارت توسط دولت وجود ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در ادامه سخنانش گفت: توجه به اجرای قانون مدیریت بحران که شهریور امسال توسط رئیس جمهوری ابلاغ شده که در آن محوریت و اصالت با دستگاه اجرایی است و شهرداری به عنوان مدیر امور شهر باید اقدامات پیشگیرانه را برای کاهش خطرپذیری در حوادث مختلف به عمل آورند. 

بالایی از شهرداران خواست به متتاسب‌سازی چارت تشکیلات مدیریت بحران در شهرداری و آموزش پرسنل همت مضاعف داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به ورود دستگاه‌های نظارتی خواهان نظارت جدی و برخورد قانونی با ساخت و سازهای غیر مجاز به ویژه در بستر و حریم رودخانه‌ها شد.

بنابر اعلام استانداری کرمانشاه در فروردین امسال براثر بارش‌های فراوان و جاری شدن سیل، هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان خسارت به این استان وارد شد که بخش قابل توجهی از آن مربوط به بخش کشاورزی است.

جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا سکونت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.