«مهرداد سالاری» روز سه شنبه در نشست پیگیری مشکلات شرکت بازیافت مواد و تولید کودآلی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، بر لزوم رفع مشکلات پروژه بازیافت برای برون رفت از وضعیت فعلی تأکید و ضرورت اجرای راهکارهای عملیاتی و اجرایی تدوین شده را یادآور شد.

وی با بیان اینکه فرآیند بازیافت در کلانشهر کرمانشاه براساس شرایط فعلی با مشکلاتی روبرو شده است، اظهارداشت: حفظ محیط زیست و مدیریت پسماند و استفاده از شیوه های مناسب جمع آوری در کلانشهر کرمانشاه برای مردم و مسوولین دارای اهمیت است و تحقق فرآیندهای اجرایی نیازمند بازنگری فرآیندهای کنونی در مدیریت شهری است.

معاون استاندار تاکید کرد: وظیفه اداره امور شهر با شهرداری است و و در قبال مسوولیت تعهد خدمتگزاری به مردم را داریم. در نشست های مربوط به مسایل شهری، شورای شهر و شهرداری ضمن تدوین سیاستگذاری و فرآیند اجرایی را نیز با اهتمام جدی پیگیری نمایند.

سالاری تاکید داشت: در حوزه مسایل شهری مشکلاتی وجود دارد که نیاز هست با هم افزایی و همدلی در پاسخ به مسایل راه حل داشته باشیم.

وی افزود: قانون وظایف را به صورت واضح و مبرهن مشخص کرده است و شهردار و شورا باید وظایف خود را در قبال ارائه خدمات به شهروندان بپذیرند و برای حل مشکلات راه حل کاربردی ارائه دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه تاکید کرد: شهرداری باید با ساخت و سازهای غیرمجاز و مشاغل مزاحمی که سلامت و زیست مردم را به خطر انداخته برخورد قانونی و وضعیت موجود را ساماندهی کند.

سالاری افزود: برای شرکت مدیریت پسماند ۲ هفته زمان تعیین خواهیم کرد و شهرداری موظف است تصمیم نهایی را در خصوص حل مشکل این شرکت اعلام کند و در خصوص محصولات شرکت بازیافت که مورد تایید اداره استاندارد است برای جهاد کشاورزی تعیین تکلیف شود که اگر اداره استاندارد تایید کرده باید از کود آلی در حوزه های مختلف استفاده شود.

وی گفت: نشست های مشورتی با رویکرد دستیابی به راهکارهای عملیاتی دارای امکان سنجی تشکیل می شود و امیدواریم از تمامی ظرفیت ها و امکانات برای ایجاد شرایط مطلوبی در شهر کرمانشاه براساس درخواست ها و دغدغه مندی های شهروندان استفاده شود.

معاون استاندار کرمانشاه در ادامه بر لزوم مشارکت شهروندان در اجرای فرآیندها اشاره داشت و افزود: با پیگیری های مستمر استاندار، شهردار و بالارفتن جمعیت، کرمانشاه به کلانشهر تبدیل شد و طبعا در این حوزه نیازهای جدیدی هم ایجاد خواهد شد که ارائه خدمات نیازمند بازنگری است.

 سالاری تاکید کرد: تاکنون چندین جلسه برای رفع مشکلات شرکت بازیافت از جمله مسائل مالی تشکیل شده و در این نشست به راهکاری عملیاتی به عنوان خروجی مناسب برای رفع مشکل خواهیم رسید که به شرکت ابلاغ خواهد شد.

وی تاکید کرد: به دنبال ارائه خدماتی در خور شهروندان هستیم و براین اساس مدیریت پسماند و بازیافت را به گونه ای طراحی خواهیم کرد که شهروندان در مناطق مختلف به لحاظ زیست سالم دچار مشکلی نشوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.