امید مجیدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این زباله ها توسط سه دستگاه خودرو حمل زباله جمع آوری و دفع می شود.

وی با اشاره به اینکه میانگین تولید زباله در روانسر بیشتر از میانگین جهانی و کشوری است، تصریح کرد: استاندارد جهانی سرانه تولید زباله بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ گرم و سرانه تولید زباله در کشور هم  ۷۰۰ گرم است. 

شهردار روانسر با بیان اینکه وسعت معابر شهر روانسر ۱۴۶ هزار متر مربع است، اضافه کرد: ۲۳ نیروی پاکبان کار جمع آوری زباله و رفت و روب و نظافت معابر شهر را بر عهده دارند.

مجیدی، هزینه نظافت شهر روانسر را ماهانه ۷۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: سالانه هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برای جمع آوری و نظافت شهر روانسر هزینه می شود.

وی افزایش میزان مشارکت مردم در جمع آوری زباله را خواستار شد و گفت: میزان پرداخت بهای خدمات از سوی مردم به شهرداری بسیار پایین است و از سوی دیگر از مردم انتظار داریم در جهت کاهش تولید زباله همکاری و همت لازم را داشته باشند.

مجیدی تاکید کرد: مغازه داران نقش اصلی را در کاهش زباله دارند و باید با ایجاد همکاری و هماهنگی بین شهروندان و شهرداری، کاهش تولید زباله را داشته باشیم چرا که ایده‌آل این است که بتوانیم زباله‌ها را یک روز در میان جمع‌آوری کنیم.

وی نبود سایت بازیافت زباله در روانسر و منطقه اورامانات را یکی از چالش های شهرداری عنوان کرد و گفت: چند سالی است در خصوص راه اندازی سایت بازیافت زباله برای شهرداری های منطقه اورامانات در یک نقطه مشترک اقدام هایی صورت گرفته اما نیازمند عزم جدی تر مدیران است تا وارد مرحله اجرایی شود.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتر سمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.