هدایت حاتمی یکشنبه شب در به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در نشست تخصصی با حضور کارشناسان و اساتید دانشگاه با ۲ محور پدافند زیستی در تامین موادغذایی و اقتصاد مقاومتی و رونق تولید ملی در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه، وجود بزرگراه‌ها، فرودگاه بین‌المللی، راه‌آهن، مرز مشترک با ۲ بخش عربی و کُردی عراق و ظرفیت‌های گردشگری را از جمله پتانسیل‌های این استان دانست و افزود: در همین راستا برنامه‌های هدفمندی برای جلب و جذب سرمایه گذاری در استان طراحی و در حال اجرا است.

او با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل و نقش آن در رونق تولید، به بیان برنامه‌های اقتصادی در راستای توسعه استان پرداخت و افزود: استان کرمانشاه در زمینه‌های مختلف آنقدر توانمندی دارد که بتواند علاوه بر رفع نیازهای خود محرک توسعه در دیگر استان‌ها بشود.

وی یادآوری کرد اما یکسری ناهماهنگی‌ها، جزیره‌ای عمل کردن‌ها، هدر رفت فرصت‌ها در گذشته، ضعیف بودن فرهنگ‌ کار و نبود گفتمان توسعه باعث شده در زمینه بیکاری، تورم و سایر بخش‌ها دچار مشکلات جدی شود که همین مشکلات به مرور زمان باعث از بین رفتن سرمایه‌های اجتماعی و انسانی در استان شده است.
 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه راه مبارزه با تحریم‌ها را استفاده از توانمندی‌های بومی و ملی، شناسایی مزیت‌ها و همدلی ملی ذکر کرد و در خصوص تبیین برنامه‌های استان برای کاهش مشکلات موجود گفت: ما بر روی پنج‌ محور جذب سرمایه گذاری جدید و حفظ سرمایه‌گذاری‌های موجود، کاهش نرخ تورم و بیکاری، بهبود فضای کسب و کار، توجه به اقشار آسیب‌پذیر در راستای کاهش فقر و فاصله طبقاتی و توجه به مسائل زیست محیطی و توسعه پایدار هدف‌گذاری کردیم و در این راستا تاکنون در زمینه کاهش نرخ بیکاری و تورم و جذب سرمایه‌گذار شاهد تکانه‌های مثبتی بودیم که امیدواریم باز هم این روند ادامه داشته باشد.

حاتمی به اقدام های انجام شده در زمینه احیای واحدهای راکد اشاره کرد و افزود: اگر هدف پدافند غیرعامل پیش‌بینی و جلوگیری از حوادث و مخاطرات است همین احیای واحدهای راکد خود نوعی پدافندغیرعامل با هدف جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری و از دست دادن شغل است و ما در ستاد تسهیل تمام تلاش خود را در زمینه حل مشکلات واحدهای تولیدی تعطیل یا در معرض تعطیل گذاشته‌ایم که منجر به احیای تعداد قابل توجهی از این واحدها شده است.

اکنون بیش از یک هزار واحد تولیدی و صنعتی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی در استان کرمانشاه فعال است.

مرکز آمار ایران در تازه ترین گزارش، نرخ بیکاری استان کرمانشاه در تابستان امسال را ۱۴.۲ درصد اعلام کرده که از میانگین کشور (۱۰.۵ درصد) ۳.۷ درصد بیشتر است.

براساس این آمار، نرخ بیکاری کرمانشاه در تابستان سال گذشته ۱۶.۶ درصد بوده که در بهار امسال به ۱۴.۸ درصد و تابستان به ۱۴.۲ رسیده است که این آمار نشان می دهد که نرخ بیکاری استان روند کاهشی به خود گرفته است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.