هوشنگ بازوند چهارشنبه شب در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: این شورا باید برای تمام دستگاه های اجرایی برنامه هایی تدوین و اعلام کند که خروجی آنها به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت منجر شود.
وی با بیان اینکه فرهنگ‌ ایثار و شهادت همواره تهدیدها را برای ما تبدیل به فرصت کرده است،گفت: هرزمان کشور گرفتار بود، این فرهنگ که نشات گرفته از عاشورای حسینی است به کمک ملت می آمد و پس از این نیز راه نجات کشور خواهد بود.
استاندار کرمانشاه به بازگشایی مرز خسروی اشاره کرد و گفت: بازگشایی این مرز فرصتی را به منظور ترویج فرهنگ ایثار فراهم کرد، زیرا خدمت به زایران در عین ایثار انجام می شد.
بازوند راهپیمایی اربعین را نشات گرفته از فرهنگ ایثار امام‌ حسین (ع) دانست و گفت: تقویت فرهنگ اراده حضور در مراسم اربعین و پایبندی به ارزش ها باید پیش از گذشته به نسل جوان‌ معرفی شود.
وی به ترویج شبکه های مجازی در جامعه به خصوص بین جوانان اشاره کرد و گفت: فضای مجازی یک واقعیت است که باید به آن توجه کرد و از فرصت های این فضا استفاده کنیم.
استاندار کرمانشاه خطاب به مدیران مخابرات عنوان کرد: اپراتورهای مخابراتی باید مشخص کنند که به منطور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان کرمانشاه چه برنامه ای دارند.
بازوند ضمن تشکر از ارگان های نظامی در راستای زنده نگه داشتن یاد شهدا، گفت: ارگان های نظامی با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عجین هستند اما باید دیگر ارگان ها نیز در این زمینه به صورت جدی فعال شوند.
وی با اشاره به اهمیت رسانه در ترویج فرهنگ ایثار گقت: صدا و سیما باید با برنامه هایی از قبیل ساخت پویانمایی فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهد و برنامه های مدونی در این باره داشته باشد.
استاندار کرمانشاه همچنین از شهرداری های استان خواست که المان های فرهنگ ایثار و شهادت را در معابر عمومی نصب کنند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.