علی محمد زواروند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: این مقدار بارندگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در همین زمان که حدود ۶۰ میلی متر بود، ۲۸ درصد کاهش داشته اما در مقایسه با دوره بارندگی بلندمدت با رشد ۱۳۸ درصدی روبرو بوده است.

وی ادامه داد: از مجموع بارش های سال زراعی جاری ۴۱.۶ میلی متر آن در ۹ روز اخیر (۲۹ مهر تا ۶ آبان) اتفاق افتاده تا روزهای پربارشی را پشت سرگذاشته باشیم.

زواروند تصریح کرد: البته میزبان بارش ها با توجه به بارندگی های خوب عصر و شب گذشته که در اغلب نقاط استان شاهد بودیم بیش تر از میزان اعلام شده است که هنوز آمار دقیق آن از سوی مراکز هواشناسی شهرهای مختلف به مرز استان اعلام نشده است.

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه پربارش ترین شهر استان در سال زراعی جاری را ماهیدشت با ۸۱.۲ میلی متر، روانسر ۶۸.۴ میلی متر و پاوه با حدود ۶۲ میلی متر عنوان کرد.

وی گفت: در این مدت، سومار با ۶ میلی متر، گیلانغرب با ۱۵.۵ میلی متر و کنکاور با ۲۶.۵ میلی متر بارش، کمترین بارندگی های امسال را تاکنون به خود اختصاص داده اند.

زواروند همچنین میانگین بارش های سال زراعی جاری در شهر کرمانشاه را نیز ۵۷.۵ میلی متر اعلام و تصریح کرد: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که حدود ۷۰ میلی متر بوده ۱۸ درصد کاهش و در مقایسه با دوره بلند مدت ۱۶۳ درصد افزایش نشان می دهد.

این مقام مسئول با اشاره به استقرار شرایط ناپایدار در جو منطقه، گفت: انتظار می رود بارش ها طی امشب و فردا بخصوص در نواحی شمالی استان همچنان ادامه یافته و شاهد وزش باد همراه با رعد و برق نیز باشیم.

وی گفت: این بارش ها ممکن است سبب آبگرفتگی معابر عمومی در برخی از نقاط نواحی شمالی استان نیز بشود.

زواروند یادآوری کرد: در روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد تشکیل مه صبحگاهی در برخی نواحی کوهستانی، سرسیر و حواشی رودخانه ها خواهیم بود تا با خروج سامانه بارشی از جو منطقه، برای هفته آینده شاهد بارشی برای سطح استان نباشیم.

معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه در خصوص وضعیت دمایی نیز گفت: انتظار می رود دمای روزانه هوا برای فردا (چهارشنبه) نسبت به امروز حدود سه و دمای شبانه نیز حدود یک تا ۲ درجه سردتر شود.

وی گفت: هوای امروز شهر کرمانشاه در گرمترین حالت به ۱۹ درجه و امشب به حداکثر هفت درجه بالای صفر می رسد که برای فردا حداکثر و حداقل دمای مرکز استان بین ۱۶ و ۶ درجه بالای صفر خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.