هوشنگ بازوند روز شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سرسرای تدبیر استانداری به فعالیت موج بارشی در استان اشاره کرد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شاهد وقوع ۱۵ میلیمتر بارش در سطح استان بودیم که متاسفانه این حجم کم از بارندگی برای شهروندان کرمانشاهی مشکل ساز شد.

وی توضیح داد: با وجود هشدارهای ستاد مدیریت بحران و اداره کل هواشناسی همین میزان محدود بارندگی شب گذشته در میدان ظفر شهر کرمانشاه منجر به آبگرفتگی شدید شد و تردد مردم را مختل کرد.

استاندار کرمانشاه افزود: براساس پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی سال پربارانی را پیش رو داریم از این رو تمام دستگاه‌های متولی باید موضوع پیشگیری از وقوع سیلاب و آبگرفتگی را در دستور کار قرار دهند.

بازوند با بیان اینکه با مدیران دستگاه‌هایی که در این زمینه کم‌کاری کنند، برخورد می‌شود، گفت: موضوع آبگرفتگی میدان ظفر مورد بررسی قرار گیرد و مدیران متخلف در این زمینه بازخواست شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در این جلسه به آبیاری زمین‌های کشاورزی استان به واسطه طرح گرمسیری اشاره کرد و گفت: قرار بود ۱۸ هکتار از اراضی اطراف طرح گرمسیری زیر کشت پاییزه برود اما به دلیل کمبود اعتبار تنها چهار هزار و ۵۰۰ هکتار امسال کشت شد.

استاندار کرمانشاه افزود: این موضوع را باید از طریق وزارت نیرو مطرح کنیم تا مشکل اعتبار برای آبیاری زمین‌های اطراف طرح گرمسیری برطرف شود.

بازوند در رابطه با انتقال آب سد آزادی به زمین‌های شهرستان ثلاث‌باباجانی گفت: براساس تصمیمات اتخاذ شده، تا ۱۰ روز آینده آب سد آزادی به ۹۰۰ هکتار از زمین های این شهرستان می‌رسد.

وی افزود: همچنین قرار بود که ۶۰۰ هکتار از زمین های اطراف سد آزادی آبیاری شوند که فعلا با آبیاری ۲۰۰ هکتار از این زمین ها موافقت شده است.

نماینده مردم اورامانات نیز در این نشست با اعتراض نسبت به حقآبه استان از آب سدها گفت: با وجود منابع آبی غنی در منطقه اورمانات آب‌های این منطقه در اختیار استان قرار نمی‌گیرد و به دیگر استان‌ها می‌رود.

شهاب نادری، انتقال آب سدها به زمین‌های کشاورزی به منطقه اورامانات را یک ضرورت دانست و افزود: ما از سد داریان ۲۱۰ مگاوات برق می‌فروشیم که مبلغی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان سودآوری دارد، از فروش همین برق منابع لازم برای آبیاری زمین‌های کشاورزی منطقه اورامانات را تامین کنید. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.