حسن عزیزی روز پنجشنبه در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه به اهمیت موضوع کتاب و فرهنگ کتابخوانی اشاره کرد و افزود: کتاب در تمام دوران‌ها حتی در جامعه امروز ما که فضای مجازی هم تهدید و هم فرصت محسوب می‌شود، از جایگاه ارزشمندی برخوردار است و اگر بتوانیم این کالای ارزشمند را خوب ارائه دهیم اثرات آن در راه رشد و تعالی جامعه دو چندان می‌شود.

وی تلاش‌های ویژه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه و خادمان کتاب را در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی قدردانی کردو گفت: افرادی که در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه به ویژه جامعه کار و تلاش قدمی برمی‌دارند، همواره شایسته تقدیر هستند.

عزیزی تنها راه داشتن مردمی آگاه به مسائل جامعه را ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی دانست و عنوان کرد: در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باید تلاش‌های ویژه‌ای به عمل آید تا با ترویج و ارتقای فرهنگ مطالعه در خانواده‌ها و سایر افراد جامعه، به ویژه جامعه کارگری و کارفرمایی و تعاون‌گران زمینه لازم برای توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی صنعتی کشور فراهم شود.

ترویج کتابخوانی نیازمند هم افزایی همه دستگاه‌ها است
مدیرکل کتابخانه های عمومی کرمانشاه نیز در این نشست گفت: توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه نیازمند هم افزایی هرچه بیشتر تمام دستگاه‌ها به ویژه نهادهای فرهنگی و سازمان‌هایی که طیف وسیعی از افراد جامعه را پشتیبانی می‌کنند، دارد.

معصومه حسنی‌خونسار، مطالعه و کتاب‌خوانی را یکی از مؤلفه‌ها و شاخص‌های توسعه فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: میزان توجه به کتاب و کتاب‌خوانی بیانگر رشد و تعالی فرهنگی جوامع است و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین ۲ سازمان یکی از راهکارهای همکاری بیشتر است.

استان کرمانشاه ۱۰۵ باب کتابخانه عمومی دارد که یک میلیون و ۱۶۸ هزار و ۲۲۷ نسخه کتاب در آنها موجود است.

اکنون بیش از ۷۰ هزار نفر در این کتابخانه‌ها عضو هستند و در سال ۹۷ در مجموع ۷۴۰ هزار و ۹۳۰ نسخه کتاب در کتابخانه‌های استان به امانت رفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.