فضل اله رنجبر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، از برگزاری جلسه ای برای پیگیری این موضوع با همراهی احمد صفری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل امور عشایری استان، مدیرکل بنیادمسکن، مدیرعامل شرکت توزیع برق، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، بخشدار ماهیدشت و دیگر مسوولان با حضور عشایر ایل ریزه وند خبر داد.

رنجبر افزود: در این نشست نحوه استقرار روستاییان در محل سابق روستای ریزه وند مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد محل اسکان قدیم توسط بنیاد مسکن برای ۳۹ خانوار آماده شود.

فرماندار کرمانشاه ادامه داد: همچنین یک و نیم میلیارد تومان برای احداث راه دسترسی به محل اسکان اهالی روستای ریزه وند از محل اعتبارات توازن منطقه ای کمیته برنامه ریزی شهرستان کرمانشاه اختصاص داده شد و برای آبرسانی به روستای مذکور نیز اعتباراتی از سوی اداره کل امور عشایری استان به میزان تقریبی ۷۰۰ میلیون تومان اختصاص داده شد.

این مسوول اضافه کرد، در این نشست تصمیم گرفته شد شرکت توزیع برق استان طراحی برق رسانی به روستای قدیم ریزه وند را انجام دهد و با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعتبار لازم برای برق رسانی به روستا صورت گیرد.

رنجبر در خصوص تدابیر در نظر گرفته شده برای ایجاد اشتغال نیز افزود: با توجه به اینکه روستا بیش از ۴۵۰ هکتار زمین دارد و از نظر موقعیت جغرافیایی وضعیت خوبی دارد، قرار براین شد تا جهادکشاورزی توسعه باغات، پرورش زنبور عسل و کشت گیاهان دارویی را در دستور کار قرار دهد و علاوه بر آموزش، تسهیلات اشتغالزایی هم در نظر گیرد.

وی در پایان خاطرنشان ساخت، روند درخواست برای برگشت از شهر به روستا روبه رشد است.

روستای ریزه وند از سال ۶۳ خالی از سکنه شده است.

شهرستان کرمانشاه نیمی از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جا داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.