مجید یزدان پناه روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه زمین چمن مصنوعی کانون فرهنگی هنری امام خمینی (ره) شهرک کارمندان شهر کرمانشاه، هزینه احداث این سه زمین چمن مصنوعی را ۱۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: برای ساخت ۲۷ زمین چمن مصنوعی ۵۰ درصد از محل اعتبارات داخلی آموزش و پرورش و ۵۰ درصد از محل اعتبارات استان تامین خواهد شد.

یزدان پناه در ادامه یکی از مهم ترین برنامه های آموزش و پرورش را ایجاد امکانات ورزشی در مدارس دانست که در کنار درس بتوانند محیط بانشاط و سالمی تجربه کنند.

وی اظهارداشت: مدرسه در کنار مکان های ورزشی مهمترین جا برای پرورش تندرستی و سلامت دانش آموزان و جوانان است که با حمایت استاندار این مسیر شروع شده است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند تمام برنامه های موردنیاز دانش آموزان را انجام دهد، گفت: در این راستا باید ورزش و جوانان، استانداری، انجمن اولیا و مربیان و خیرین پای کار بیایند تا محیطی سالم و بانشاط برای بچه ها فراهم کنیم.

آموزش و پرورش کرمانشاه دستگاه برتر شناخته شد
مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان در بخش انجمن اولیا و مربیان در کشور به عنوان دستگاه برتر شناخته شد از همه همکاران و دستاندرکاران آموزش و پرورش استان که در این مهم مشارکت داشته اند، تقدیر کرد.

یزدان پناه، همچنین به خدمات آموزش و پرورش استان در مراسم بزرگ اربعین اشاره کرد و گفت: در این ایام مدارس شهرستان قصرشیرین از ساعت ۱۷ تا هفت صبح در اختیار زوار قرار گرفت.

۲۰ سالن ورزشی برای دانش آموزان دختر استان احداث می شود

سرپرست معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در جمع خبرنگاران از احداث ۲۰ سالن سرپوشیده ورزشی برای دانش آموزان دختر استان خبر داد گفت: احداث این ۲۰ سالن ورزشی نیز مانند احداث ۲۷ زمین چمن مصنوعی دانش‌آموزان پسر در برنامه ششم توسعه قرار دارد و در سال جاری سه سالن سرپوشیده ورزشی دخترانه راه اندازی شده و اگر اعتبارات به موقع تزریق شود تمام تعهدات خود را عملی می کنیم.

ماشاالله پروین در ادامه افزود: آموزش و پرورش استان کرمانشاه هم اکنون ۱۰۵ سالن ورزشی فعال دارد که در ۲ نوبت بانوان و آقایان به فرهنگیان و دانش آموزان خدمات ورزشی ارائه می دهد.

۱۵ مدرسه استان دارای زمین چمن مصنوعی هستند

وی همچنین با اشاره به افتتاحیه زمین چمن مصنوعی کانون فرهنگی هنری امام خمینی (ره) واقع در شهرک کارمندان کرمانشاه گفت: در این هفته سه زمین چمن مصنوعی در مدارس استان ۲ زمین در شهر کرمانشاه و یک زمین چمن مصنوعی نیز در یکی از مدارس شهر سنقروکلیایی افتتاح می شود.

پروین با بیان اینکه ۵۰ درصد اعتبارات احداث زمین چمن مصنوعی از اعتبارات داخلی آموزش و پرورش است، گفت: مدارس استان کرمانشاه ۱۵ زمین چمن مصنوعی دارند.

در پایان چمن مصنوعی کانون فرهنگی هنری امام خمینی (ره) با نثار صلوات برای شادی روح مرحومه حدیث جمشیدی خبرنگار تازه درگذشته افتتاح شد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۴ شهرستان، ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا دارد و ۳۲۵ هزار نفر دانش آموز، ۲۸ هزار فرهنگی با بیش از چهار هزار و ۶۰۰ مدرسه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.