«هوشنگ بازوند» روز چهارشنبه در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: امهال تسهیلات زلزله زدگان تنها مربوط به تسهیلات پیش از وقوع زلزله و تسهیلات بازسازی واحدهای آسیب دیده است.

وی افزود: اگر فردی در مناطق زلزله زده پس از زمان مشخص شده تسهیلاتی دریافت کرده است نباید آن را امهال کرد؛ بلکه فرد دریافت کننده تسهیلات باید براساس روال اقدام به بازپرداخت اقساط خود کند.

بازوند در بخش دیگری از صحبت های خود عنوان کرد: پس از زلزله بیش از ۲۷ هزار و ۴۰۰ واحد روستایی تخریب شد که از این تعداد ۲۶ هزار واحد بازسازی شده و یک هزار و ۴۰۰ واحد دیگر نیز در دست ساخت است که ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی همچنین به اعتبارات امسال استان به منظور بازسازی زیرساخت ها اشاره کرد و گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان در این زمینه به استان داده شده که از این میزان تاکنون ۱۲۵ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است.

استاندار کرمانشاه به فرمانداران توصیه کرد: این بودجه باید در پروژه های اولویت دار استان صرف شود تا در سال های آینده شاهد ایجاد چند پروژه نیمه کاره نباشیم.

بازوند همچنین نسبت به توزیع سیمان رایگان بین زلزله زدگان انتقاد کرد و گفت: بنیاد مستضعفان باید ۲۰۷ هزار تن سیمان رایگان بین زلزله زدگان توزیع می کرد که از این میزان هشت هزار تن باقی مانده است؛ بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان باید هرچه زودتر میزان سیمان باقی مانده را نیز توزیع کنند.
«فرهاد تجری» نماینده مردم سرپل‌ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین نیز در این نشست نسبت به روند جابجایی برخی روستاها انتقاد کرد و گفت: منابع طبیعی هرچه زودتر زمین های موردنظر را برای روستاییان فراهم کرده و زیرساخت های لازم باید در روستاهای جابجا شده فراهم شود.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ نفر مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی و شهری را تا پایان سال ۹۸ تکمیل می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.