فضل الله رنجبر روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، در خصوص تلف شدن سه هزار قطعه ماهی در حاشیه رودخانه قره سو، گفت: اکیپ هایی از بهداشت، محیط زیست و دامپزشکی را با همکاری نیروی انتظامی به محل اعزام کرده ایم که اکنون در حال بررسی علت تلف شدن این ماهیان هستند.

رنجبر ادامه داد: مصرف این ماهیان غیربهداشتی است و با افرادی که به فروش آن اقدام می کنند برخورد خواهد شد.

فرماندار کرمانشاه از تشکیل پنج اکیپ برای جمع آوری ماهیان ریز تلف شده خبر داد و افزود: در کرناچی و برخی نقاط افرادی سودجو این ماهیان را با نرخ ارزان به فروش می رسانند که اکیپ ها مشغول گشت زنی، شناسایی و برخورد با آنها هستند.

گفته می شود این ماهیان از سمت سد گاوشان آمده‌اند و بعد از عبور از محدوده شهرک صنعتی جاده سنندج تلف شده‌اند که کار بررسی از محدوده کرناچی آغاز شده است.

معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به ورود پساب صنعتی به رودخانه قره‌سو حوالی منطقه کرناچی، گفت: در اثر ورود این پساب، تعداد زیادی از ماهیان موجود در این رودخانه تلف شدند.
آذر ولی زاده با بیان اینکه این پساب مربوط به یکی از واحدهای صنعتی بالادست است، حجم پساب ورودی به رودخانه‌ به حدی زیاد است که منجر به تغییر رنگ رودخانه شده و همچنین به دلیل پایین آمدن میزان اکسیژن آب ماهی‌های موجود در رودخانه یا تلف شده و تعداد زیادی نیز در گوشه ای از رودخانه تجمع کرده اند.
وی اظهار داشت: منتظر جواب آزمایش‌های مربوط به پساب ورودی به رودخانه قره سو هستیم که در صورت تایید نهایی نام واحد آلاینده را به دادستان کرمانشاه اعلام می‌کنیم. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.