روابط عمومی استانداری کرمانشاه روز یکشنبه به نقل از هوشنگ بازوند در نشست با مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در داخل نیز، حتی مورد خسارت و دستبرد به خودروهای پارک شده زائران در پارکینگ‌های مرز خسروی اتفاق نیفتاد که در مقایسه با دیگر مرزهای تردد زائران، بی‌سابقه است.

وی اظهار داشت: مرز خسروی بعد از چندین سال بازگشایی شده و به همین دلیل باید امسال با برخی ملاحظات با این موضوع برخورد می‌کردیم که اصل بازگشایی مرز به چالش کشیده نشود، چرا که بازگشایی آن به آسانی میسر نخواهد بود.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: با توجه به عضویت یکی از نمایندگان کرمانشاه در هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی، توقع داریم که مجمع نمایندگان استان با چانه زنی مضاعف دنبال اخذ امتیازات مطلوبی برای استان باشند.
وی تاکید کرد: منافع استان و مردم استان مخرج مشترک و محور وفاق میان همه مسوولین و نمایندگان است.

بیش از ۱۶۰ هزار زائر اربعین حسینی (ع) امسال از طریق مرز خسروی عازم عتبات عالیات شدند و تاکنون نیز حدود ۹۰ هزار نفر از این مرز به کشور بازگشته اند. 

مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌ عالیات به عراق پس از سال‌ها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد، به همین علت مسئولان استان تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفته‌اند.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۲۲۴، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.