«محمد خسروی» یکشنبه در گفت وگو با ایرنا، با اشاره به بارش های خفیف صبح امروز در سطح استان، اظهارداشت: براساس بررسی آخرین نقشه های هواشناسی، تا اوایل هفته آینده امواجی ناپایدار در آسمان استان کرمانشاه فعال هستند، که منجر به کاهش محسوس دما، افزایش ابر، بارش های پراکنده و وزش باد می شوند.

وی با بیان اینکه احتمال وقوع رگبار و رعد و برق نیز وجود دارد، گفت: به نظر می رسد که با نزدیک شدن به اواخر هفته شدت فعالیت امواج ناپایدار در جو استان شدت بگیرد.

به گفته مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه در روز گذشته سومار و قصرشیرین به ترتیب با ۳۶ و ۳۵ درجه سانتیگراد گرمترین و سنقر با کمیته دمای ۱۰ درجه سانتیگراد سردترین نقاط استان بودند و روز گذشته دمای هوای شهرستان کرمانشاه بین ۱۴ و ۲۸ درجه سانتیگراد در نوسان بود.

خسروی در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام کرد: به نظر می رسد که بارش های موثر در سطح استان کرمانشاه از روزهای پایانی مهر ماه و ابتدایی آبان ماه آغاز شود.

وی با بیان اینکه در پاییز سال گذشته ۲۹۱ میلی‌متر بارندگی داشتیم که ۷۰ درصد بیشتر از نرمال بود، گفت:  پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد در پاییز امسال ۱۲۰ تا ۱۸۰ میلی‌متر باندگی داشته باشیم که به اندازه نرمال یا مقداری بیشتر است.

مدیرکل هواشناسی کرمانشاه افزود: در زمستان سال گذشته ۲۵۴ میلی‌متر بارندگی داشتیم که طبق پیش بینی‌ها این میزان بارش امسال حدود ۱۵۰ تا ۱۸۰ میلی‌متر خواهد بود.

خسروی سرمای پاییز امسال را از سال گذشته بیشتر پیش بینی کرد و گفت: به نظر می رسد که پاییز امسال یک تا سه درجه از سال قبل سرد و یک درجه از حالت نرمال گرم تر باشد.

وی عنوان کرد: میانگین بارش‌های سال آبی گذشته (از مهرماه سال ۹۷ تا شهریور ۹۸) ۷۷۵ میلی‌متر بود که نسبت به میانگین نرمال ۶۸ و نسبت به سال قبل از آن ۴۶ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.