مرادعلی تاتار روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بازگشت زائران از مرز رسمی خسروی شبانه روزی و به صورت ۲۴ ساعته انجام می شود و تمامی تمهیدات لازم برای ورود آن ها از این مرز فراهم است.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: همچنین  دیروز و امروز نیز در مجموع ۳۵۰ تن از زائران از مرز خسروی عازم کربلای معلا شدند.

تاتار با بیان اینکه برخی موکب ها از سطح مرز جمع آوری شده، اظهار داشت: برخی موکب ها نیز تا فردا (دوشنبه) همچنان در سطح شهرستان دایر است و به ارائه خدمات لازم به زائران می پردازند.

وی ادامه داد: ساعت عزیمت زائران از مرز رسمی خسروی از هفت صبح تا ۱۶ عصر است و برای انتقال زائران نیز اتوبوس ها و زیرساخت های مناسب فراهم است.

تاتار ادامه داد: تمامی اعضای ستاد اربعین و دستگاه های مختلف و نیروهای نظامی و انتظامی و مرزبانی و سپاه پای کار هستند و هیچ دغدغه امنیتی و همچنین مشکلی در رابطه با ورود و خروج زائران از مرز خسروی وجود ندارد.

 بیش از ۱۶۰ هزار زائر از طریق مرز خسروی برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین راهی کربلای معلی شده‌اند.

امسال چهار مرز خسروی، مهران، چذابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی باز است.

مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌ عالیات به عراق پس از سال‌ها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد، به همین علت مسئولان استان تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفته‌اند.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۲۲۸، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

براساس اعلام ستاد اربعین کشور، خدمات‌دهی به زائران در قالب موکب‌ها در داخل کشور از ۱۳ تا ۳۰ مهرماه و در داخل عراق از ۱۶ تا ۲۷ مهر برنامه‌ریزی شده است.

شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.          

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.