پایگاه خبری پلیس روز شنبه به نقل از سرهنگ «محمد حیدری» اعلام کرد: با توجه به موج بازگشت زائران اربعین، در مسیر برگشت و جاده های خروجی استان ترافیک نیمه سنگین است و همین شرایط می طلبد تا رانندگان با صبر و تحمل بیشتری در جاده حضور پیدا کنند.
وی ادامه داد: هم اکنون محور اسلام آبادغرب به بیستون بار ترافیکی قصرشیرین و حمیل را نیز در برمی گیرد و جمعیت زائرانی که از مرزهای خسروی و مهران در حال بازگشت هستند به این محور اضافه می شوند.
سرهنگ حیدری تصریح کرد: جاده های استان در مسیر رفت نیز مملو از اتوبوس ها و سواری های خالی غیربومی است که به سمت مرزهای خسروی و مهران برای انتقال و جابه جایی زوار در حال حرکت هستند.
رئیس پلیس راه استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به باز بودن همه مسیرها و اینکه هیچ محدودیت ترددی وجود ندارد، افزود: انتظار می رود طی امروز و فردا مسیرهای محل تردد زوار بخصوص محور یادشده همچنان نیمه سنگین و رو به سنگین باشد.
وی همچنین از افزایش ۳۰ درصدی تردد در محورهای استان و ۳۵ درصدی در محور اسلام آبادغرب - قصرشیرین در ایام اربعین امسال خبر داد و گفت: به همین دلیل شاهد افزایش سوانح رانندگی نیز بوده ایم.
سرهنگ حیدری در پایان از رانندگان خواست تا هنگام خستگی و خواب آلودگی تحت هیچ شرایطی رانندگی نکنند تا احتمال وقوع سوانح جاده ای کاهش یافته و شیرینی این سفر معنوی در کام زائران تلخ نشود.

امسال چهار مرز خسروی، مهران، چذابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی باز است.

مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌ عالیات به عراق پس از سال‌ها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد، به همین علت مسئولان استان تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفته‌اند.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۲۲۸، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

براساس اعلام ستاد اربعین کشور، خدمات‌دهی به زائران در قالب موکب‌ها در داخل کشور از ۱۳ تا ۳۰ مهرماه و در داخل عراق از ۱۶ تا ۲۷ مهر برنامه‌ریزی شده است.

شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.         

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.