ماموستا مُلامحمد محمدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع شافعی کرمانشاه، با اشاره به اینکه اختلافات را افرادی دامن می‌زنند که آشنایی و شناختی از مذاهب شیعه و سنی ندارند، افزود: کسانی که آشنایی با مبانی عقیدتی اهل سنت و فقه تشییع داشته باشند می‌دانند که احترام به جایگاه اهل بیت (ع) و خاندان پیامبر (ص) برای تمام مذاهب اسلامی در واجب‌ترین مرتبه است.

او از مردم با فرهنگ کرمانشاه نیز به دلیل حفظ وحدت قدردانی کرد و گفت: مردم کرمانشاه با فرهنگی غنی خود بخصوص در این ایام با وحدت و همگرایی و درک صحیح از اعتقادات مذهبی همشهریان خود، راه اختلاف را برای دشمنان مسدود کردند. 

خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه خطبه‌ها با انتقاد از مکاتب پوچ‌گرا و سطحی غربی که شان انسان را در نازلترین رتبه می‌بینند، گفت: اسلام، انسان را اشرف مخلوقات و جانشین خداوند بر روی زمین می‌داند و ایمان و اعمال این دیدگاه فرد مسلمان را بر آن می‌دارد تا تا بکوشد به جایگاه رفیع خود دست یابد و به هدف پروردگار از خلقتش جامه عمل بپوشاند. 

ماموستا محمدی، همچنین در ادامه کسانی که خود را آلوده به اعتیاد و وابستگی‌های جسمی ویرانگر کرده‌اند یا تحت تاثیر افکار منفی تندروهای مذهبی و یا فرهنگ مبتذل به شان و جایگاه انسانی خود لطمه وارد کرده‌اند خواست با پناه‌بردن به آغوش مهربان الهی و تقویت ایمان و کسب آگاهی‌ صحیح به بازیابی خود بپردازند و از رحمت الهی مایوس نشوند.

او در ادامه با توصیه به تقوای الهی از سوی مسلمانان، با استناد به آیات محکم الهی هدف از خلقت انسان‌ها را تشریح و نظم و پیچیدگی هدفمند بودن نقش هرانسان در آفرینش را از قدرت لایزال خالق و شایسته شکرگذاری دانست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.