آیت الله مصطفی علما در خطبه های سیاسی، عبادی جمعه این هفته، از امام سجاد و حضرت زینب کبری به عنوان پایه گذاران اربعین یاد کرد.
وی از جابر یکی از صحابه های پیامبر نیز به عنوان نخستین زیارت کننده در روز اربعین یاد کرد و افزود: قیام امام حسین (ع) درس آزادی و حریت می دهد و میزبانی استان کرمانشاه از زوار عتبات عالیات افتخار بزرگی است.
آیت الله علما، به پاره ای از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: رهبری در این دیدار، کوتاه نیامدن در برابر امریکا را یک وظیفه الهی عنوان کردند چنانچه این تجربه و مقاومت و ایستادگی را سالها دیده و درک کرده ایم.
وی با اشاره به بخش دیگری از سخنان رهبری افزود: امروز سپاه پاسداران در داخل و خارج از کشور دارای قدرت و عزت است و تحریم آن توسط آمریکا، بیش از هرچیز گویای این مقوله است.
امام جمعه کرمانشاه گفت: تقویت تعالی و پیشرفت به وسیله تقوا از دیگر تاکیدات رهبری است و باید در همه حال از لحاظ فکری، بصری و آگاهی در حال آماده باش باشیم و نسبت به ترفند دشمن آگاهی داشته باشیم.
وی اقدام اخیر سپاه در دستگیری مدیر یکی از کانالهای ضدانقلاب را قابل تحسین دانست و افزود: همه باید از سپاه قدردانی کنیم که دل همه افراد ضدانقلاب خارج نشین را خالی کرده که این امر گویای اقتدار اطلاعاتی سپاه است که این خطر را به جان خریدند و در یک اقدام خلاقانه و بزرگ او را دستگیر کردند.
وی نقش قوه قضاییه به ویژه ریاست آن را در دستگیری این فرد معاند تاثیرگذار دانست.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن اقدام اخیر ترکیه در حمله به مردم کرد سوریه، ادامه داد: در این حمله هزاران زن و بچه مسلمان آواره و عزادار شده اند، ترکیه باید از این کشور خارج شود.
وی از ۲۶ مهر به عنوان آغاز هفته ورزش و تربیت بدنی یاد کرد و گفت: می توان همگام با ورزش تعالیم اخلاقی و اسلامی را برای جوانان بیان کرد و ترویج داد.
آیت الله علما از ۲۹ مهر نیز به عنوان سالروز صادرات یاد کرد و افزود: ایران کشور قدرتمندی است و باید به صادرات رونق دهیم و نباید به صادرات نفت متکی باشد.
وی همچنین اول آبان را مصادف با سالروز شهادت آیت الله مصطفی فرزند امام راحل دانست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.