به گزارش خبرنگار ایرنا، فرمانده قرارگاه عملیاتی نجف اشرف در این مراسم گفت: این ۲ شهید انسانهای بزرگی بودند و بر ملت و کشور ما حق زیادی دارند.

سردار محمدنظر عظیمی، تقوا، اخلاص، تواضع، شجاعت، فداکاری و از خودگذشتگی را ویژگی های بارز این ۲ شهید عنوان کرد.

وی به تنوع قومی و مذهبی کشور اشاره کرد و افزود: این ۲ شهید بزرگوار نقشه دشمنان انقلاب را که قصد سوءاستفاده از این تنوع قومی و مذهبی را داشتند بابصیرت بالای خود، خنثی کردند.

سردار عظیمی، پست‌ترین انسانهای روی زمین را منافقین دانست و گفت: این ۲ شهید در مقابله با منافقین کوردل و همچنین در عملیات مرصاد نقش زیادی داشتند.

در بخشی از این مراسم از خانواده‌های شهید سپهبد علی صیاد شیرازی و سرلشگر نورعلی شوشتری تقدیر به عمل آمد.

تجلیل از خانواده شهید سپهبد علی صیاد شیرازی تجلیل از فرزند شهید سپهبد علی صیاد شیرازی تجلیل از همسر و فرزند شهید سرلشگر نورعلی شوشتری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه هم در این مراسم به نقش بزرگ این ۲ شهید در مقابله با صدام اشاره کرد و اظهار داشت: زمانی که شهید صیاد شیرازی فرماندهی مستقیم جنگ را عهده‌دار شد و در کنار سپاه قرار گرفت، سرنوشت جنگ تغییر کرد و بعد از آن بود که پیروزی‌های پی‌درپی حاصل می‌شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه هم در ابتدای این مراسم، ارتفاع مجسمه این ۲ شهید را ۶ متر و وزن آن را ۲۴ تن اعلام کرد و گفت: نصب تابلو، شناسنامه، معرفی و خلاصه‌ای از زندگی‌نامه این ۲ شهید و سنگ‌کاری پایه مجسمه‌ها را برای زائران انجام می‌دهند.

یادمان گنبدی شکل مرصاد که داخل آن موزه عملیات مرصاد قرار دارد، در سالروز عملیات مرصاد در سال ۱۳۷۶ توسط شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی و با حضور خانواده های معظم شهدای این عملیات افتتاح شد.

جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از کرمانشاه شروع و در این استان به پایان رسید و در این مدت ۳۴ عملیات شناسنامه‌دار در استان کرمانشاه ثبت شده و شهرهای این استان بیش از هزار و ۱۰۰ بار بمباران شده است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت در هشت سال دفاع‌ مقدس ۹ هزار و ۸۰۰ شهید که بیشتر آنها ۱۷ تا ۲۳ ساله بودند، ۲۱ هزار جانباز و هزار و ۸۰۰ آزاده را تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده است.

۳۲۰۳/۸۰۶۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.