به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر خسروانی روز سه شنبه در همایش استانی روز روستا و عشایر که با حضور استاندار و معاونان او در سرسرای شهدای استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: از تعداد ۲ هزار و ۵۹۵ روستای دارای سکنه استان هزار و ۶۶۰ روستا دارای دهیاری است.

خسروانی به تصویب لایحه استخدام دهیاریها در دولت اشاره و ابراز امیدواری کرد؛ دهیاریها به یک ساختار منسجم و چارچوب دار اجرایی در راستای انجام وظایف خود تبدیل شوند.

دولت تدبیر و امید به اشتغال روستایی و عشایری توجه ویژه‌ای دارد

او در ادامه به مشارکت تاثیرگذار، گسترده و سرنوشت ساز روستاها در انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: جمعیت روستایی همواره یک جمعیت تاثیرگذار در انتخابات کشور بوده‌اند و نقش اساسی در اقتدار و استقرار نظام دارند و در مقابل بسیار کم توقع هستندکه شایسته است به این جمعیت توجه بیشتری شود.

وی در ادامه گفت: دولت تدبیر و امید برای تامین زیرساخت ها و اشتغال روستاهای کشور توجه ویژه‌ای نسبت به دولت های قبلی دارد و نمونه بارز آن طرح تسهیلات ارزان قیمت اشتغال پایدار روستایی و عشایری است.

برای هر ۱۰ روستا یک مدیر روستا انتخاب می‌شود

خسروانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای روستاهای کم جمعیت فاقد دهیاری مقرر شده برای هر ۱۰ روستا یک مدیر روستا انتخاب شود.

در این جلسه نمایندگان دهیاریها به عدم تناسب وظایف با اختیارات آنها در قانون اشاره کردند  و آن را مانع عملکرد مناسب خود در حل بسیاری از مشکلات روستا دانستند، همچنین عدم ارتقا شغلی و استخدام، حقوق کم اعضای شوراها اسلامی روستایی که رغبت آنها برای مشارکت در انتخابات را کاهش می دهد، ایجاد زیرساخت های اینترنتی و جاده ای، توجه بیشتر به خلاقیت ها و ایده های معیشتی از جمله خواسته های آنان بود.

۸۰۶۶/۳۲۰۹ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.