به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز سه شنبه در همایش استانی گرامیداشت روز روستا و عشایر که در سرسرای شهدای استانداری برگزار شد، با اشاره به انتقاد یکی از دهیاریهای شهرستان پاوه مبنی بر عدم تناسب وظایف (۴۸ وظیفه) و در مقابل اختیارات ناچیز دهیاریها در قانون افزود: دهیاری‌ها به عنوان نمایندگان دولت در سطح روستاها باید دارای ساختار اداری متناسب با وظایف شوند تا توانایی رفع مشکلات روستاها و اجرای برنامه های مختلف اجتماعی، عمرانی، اقتصادی و فرهنگی را داشته باشند.

بازوند با اشاره به قانون جدید مدیریت بحران در کشور گفت: قانون جدید بیشتر بر پیشگیری و پیش بینی بحران و تاب آوری مردم در استان ها تمرکز دارد، لذا دهیاری ها باید اجرای مفاد قانون جدید مدیریت بحران کشور را در دستور کار قرار دهند و بر پیشگیری از بحران ضروری است مشارکت مردمی را جدی بگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میزبانی رویداد جهانی بوم گردی روستایی و عشایری استان در سال ۲۰۲۰ گفت: در این رویداد مهم گردشگری بر محور توسعه بوم گردی روستایی و عشایری می چرخد، دهیاریها باید تمام تلاش خود را برای توسعه بوم گردی استان به‌ خرج دهند زیرا فرصت بی نظیری برای رونق اقتصادی روستاهای استان است.

او در ادامه از دهیاریها و بخش خصوصی که در امر توسعه بوم گردی و توسعه گردشگری روستاها نقش اساسی دارند، خواست اگر مدیران کل در راستای توسعه بوم گردی کوتاهی کردند حتما به استانداری گزارش کنند تا رفع مشکل شود.

استاندار کرمانشاه در ادامه به خواسته های دهیاریها اشاره کرد و مطالبات جدی توسعه زیرساخت های روستایی مانند پوشش اینترنت در سطح روستاها را نشان دهنده توجه جدی آنها به مباحث توسعه دانست و قول پیگیری درخواست های آنها را در سطح استان و کشور راجع به استخدام و ارتقا شغلی داد.

کاهش نرخ بیکاری استان نشان از سیاست گذاریهای صحیح ۲ سال گذشته است

بازوند با اشاره به کاهش روند نرخ بیکاری استان در ۲ سال گذشته گفت: روند کاهش نرخ بیکاری استان با وجود شوک های بزرگ طبیعی و اقتصادی نشان از سیاست گذاری های صحیح اشتغال در ۲ سال گذشته است.

وی در ادامه به نرخ بیکاری ۱۴/۲ درصدی در فصل تابستان امسال استان اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری کشور در فصل تابستان با وجود جنگ تمام عیار اقتصادی دشمن در بحث تحریم ها روند کاهشی داشته که نشان از برنامه های بسیار دقیق و کاربردی دولت تدبیر و امید در این زمینه است.

او همچنین از رشد مشارکت اقتصادی استان خبر داد و آن را ماحصل اجرای سند اقتصاد مقاومتی و ذیل آن در سند رونق تولید و اشتغال دانست.

بازگشایی مرز خسروی فرصت مهمی برای توسعه کرمانشاه است

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود بازگشایی مرز خسروی را از مطالبات جدی و مهم چند ساله مردم استان برشمرد و بازگشایی آن را مرهون عنایت مقام معظم رهبری و تلاشهای رییس جمهوری و به ویژه رحمان فضلی وزیر کشور دانست و گفت: بازگشایی این مرز هم از بعد معنوی و هم از بعد اقتصادی برای استان بسیار مهم و ارزشمند است.

بازوند با بیان اینکه فقط در صبح روز دوم بازگشایی این مرز بیش از چهار هزار نفر از این مرز عبور کردند، افزود: این مرز مسیر اصلی عبور زوار به عتبات عالیات در تاریخ بوده، لذا همه باید تلاش کنیم از برکت بازگشایی این مرز برای توسعه فرهنگی، مذهبی و اقتصادی استان بهره ببریم.

وی در ادامه از اهالی حدود ۶۴ روستا در مسیر عبور زوار اربعین استان خواست که برای میزبانی و مهمان نوازی از زوار آماده باشند.

۶۷ هزار واحد روستایی در مناطق زلزله زده احداث و تعمیر شده است

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به عملیات ساخت و ساز واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده استان اشاره کرد و گفت: به دنبال تبدیل تهدید به فرصت در زلزله پیروی منویات مقام معظم رهبری ۶ هزار و ۷۳۰ واحد مسکونی اضافه در مناطق روستایی احداث شده و تاکنون بیش از ۶۷ هزار واحد مسکونی روستایی در ۹ شهرستان درگیر زلزله احداث شده است.

بازوند با بیان اینکه تاکنون چهار میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع واحد مسکونی در مناطق زلزله زده ساخته شده است، اظهار داشت: که در مناطق روستایی زلزله زده بیش از ۱۰ سال در طول این ۲ سال واحد مسکونی مقاوم سازی و احداث شده است.

با امهال وام مناطق زلزله زده مخالف نیستیم

وی به درخواست تمدید امهال وامهای مناطق زلزله زده استان اشاره کرد و بیان داشت: مجموعه استانداری مخالف تمدید امهال وام ها نیست ولی نیاز به تصویب قانون دارد.

بازوند در ادامه توضیح داد: امهال وام های مناطق زلزله زده استان را طبق قانون و قول رییس جمهوری اعلام کرد و گفت: تسهیلات به مناطق زلزله زده و امهال وام های این مناطق حدود هفت هزار میلیارد تومان اعتبارات بانکی استان را بلوکه و گردش مالی استان را کاهش داده، بانک های استان دیگر برای ارائه تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی و اشتغال با مشکل اعتبار و منابع مواجه شده اند.

استان کرمانشاه با ۲ هزار و ۶۲۲ روسا با جمعیتی نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر دارد که ۳۰ درصد جمعیت ۲ میلیون نفر استان را شامل می شود. 

۸۰۶۶/۳۲۰۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.