امیررضا عزیزی فر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: هدف از راه اندازی این مرکز اصلاح مقالات و کتب علمی از نظر ویرایشی و نگارشی و هم از جهت دستوری است.

وی اظهار داشت: در این مرکز در بخش ویرایش زبانی و ادبی به صورت مستقیم دخالت و اصلاح می شود و در بحث فنی و تخصصی از طریق ارسال کامنت و گزارش به نویسنده موارد را اطلاع می دهیم.

این مسوول با بیان اینکه این مرکز پذیرای مقالات، ترجمه، مجلات و سایر فرآورده های علمی از دیگر ارگان های مربوطه است، گفت: مرکز ویرایش، ترجمه و بهینه سازی فرآورده های علمی و پژوهشی با اخذ مجوز از مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه رازی کمتر از یکماه است که در محل دانشکده فنی مهندسی گروه عمران راه اندازی شده است.

دانشگاه رازی در بهمن ماه سال ۱۳۵۱ در شهر کرمانشاه با عنوان دانشکده علوم توسط شادروان دکتر عبدالعلی گویا شروع به فعالیت کرد، این مرکز در سال ۱۳۵۳ به دانشگاه رازی تغییر نام یافت. پس از انقلاب شکوهمند اسلامی و با توجه به اهداف متعالی انقلاب مبنی بر توسعه فرهنگی- اجتماعی مناطق محروم با راه اندازی دانشکده تربیت دبیر سنندج و دانشکده دامپروری ایلام ارتقا یافت و در سال ۱۳۷۰ دانشکده تربیت دبیر سنندج به دانشگاه کردستان و دانشکده دامپروری ایلام به دانشگاه ایلام تبدیل و از دانشگاه رازی منفک شدند..

دانشگاه رازی اکنون دارای ۱۰ دانشکده و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی بوده و با بهره گیری از دانش و تخصص ۴۵۵ عضو هیات علمی در ۳۹ گروه آموزشی و تعداد ۱۲ هزار و ۳۴۷ نفر دانشجو در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به فعالیت خود ادامه می دهد..

در سال تحصیلی جدید یک هزار و ۹۵۵ دانشجو در مقطع کارشناسی، ۹۸۹ دانشجو در مقطع کارشناسی‌ ارشد و ۱۵۲ دانشجو در مقطع دکتری و از طریق کنکور سراسری به دانشگاه رازی اضافه شدند.

۷۴۶۰/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.