به گزارش ایرنا، موضوع پروژه بنیاد مسکن ناجا روز یکشنبه در نشست شورای مسکن استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با حضور استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی مورد بررسی قرار گرفت.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در این جلسه گفت: پروژه بنیاد تعاون ناجا در محله مرادآباد شامل هزار و ۳۸۶ واحد که از سال ۹۲ آغاز شده اما تاکنون به پایان نرسیده است.
مسعود شریفی افزود: از این میزان واحد، عملیات اجرایی ۶۷۰ واحد آغاز شده و تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است‌.
وی توضیح داد: بنیاد تعاون ناجا هیچ اقدامی را برای تکمیل واحدهای نیمه‌کاره و دیگر واحدها تاکنون انجام‌ نداده و باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.
مسکن بنیاد تعاون ناجا متقاضی ندارد
معاون هماهنگ کننده انتظامی کرمانشاه هم در این نشست دلیل تکمیل نشدن این واحدها را نبود متقاضی دانست و گفت: ۲ هزار و ۱۸ نفر از پرسنل ناجا در استان متقاضی دریافت مسکن هستند اما هیچ کدام از این افراد تمایلی برای حضور در محله مرادآباد را ندارند.
به گفته علیرضا امانی، تاکنون ۶۲ نفر از اعضای بنیاد مسکن ناجا برای تکمیل پروژه آورده های خود را پرداخت کرده اند و مابقی هیچ پولی نداده اند.
وی با بیان اینکه واحدهای نیمه کاره ساخته شده با ۱۷ میلیارد تومان تسهیلات بانک‌ مسکن ساخته شده اند، گفت: این میزان تسهیلات با توجه به دیرکرد پروژه به ۲۸ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده که اعضای بنیاد مسکن توانایی پرداخت آن را ندارند.
معاون هماهنگ کننده انتظامی کرمانشاه یکی از دلایل نبود متقاضی برای این واحدها را نبود زیرساخت ها و راه مناسب دانست و خواهان تامین زیرساخت های این واحدها شد.
پروژه بنیاد مسکن ناجا تک واحدی ساخته شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه نیز در این نشست به پروژه بنیاد مسکن ناجا واکنش نشان داد و گفت: نیروی انتظامی ابتدا این پروژه را در قالب مسکن مهر آغاز کرده بود و از بودجه های دولتی استفاده کرد اما به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی پروژه را نیمه کاره رها کرد.
مهرداد سالاری، با تاکید بر اینکه باید پروژه هرچه زودتر تعیین‌ تکلیف شود، اظهار داشت: ناجا در صورتی که برای پروژه های خود متقاضی پیدا نکند باید پروژه و زمین ها را باز گرداند.
وی افزود: همانطور که ناجا پیش از این اعلام کرده است پرسنل این ارگان در محله مرادآباد متقاضی زمین برای احداث واحدهای ویلایی هستند و تمایلی به آپارتمان نشینی ندارند؛ از این رو تصمیم بر آن شده است که میزان زمین های ساخته نشده برای واحدهای تک واحدی تفکیک و به متقاضیان تحویل داده شود.
معاون عمرانی استاندار کرمانشاه توضیح داد: پس از تفکیک زمین های باقی مانده به متقاضیان آزاد، توسط راه و شهرسازی می توان به آنها تسهیلات ساخت پرداخت کرد.
فرصت یک ماهه برای تعیین تکلیف پروژه
استاندار کرمانشاه هم در پایان تاکید کرد: بلاتکلیف ماندن پروژه بنیاد مسکن ناجا از سال ۹۲ تاکنون به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست.
هوشنگ بازوند افزود: نیروی انتظامی ابتدا باید ۶۷۰ واحد را تکمیل کند و سپس برای باقی زمین ها دوباره تقاضا کند.
وی با بیان اینکه یک سرمایه ملی ۶ سال است که بلاتکلیف مانده است، گفت: راه و شهرسازی باید هرچه زودتر راه دسترسی و دیگر زیرساخت های این پروژه را انجام‌ دهد.
استاندار کرمانشاه تصریح کرد: تا زمانی که ۶۷۰ واحد نیمه کاره تعیین تکلیف نشده است نباید باقی زمین ها به هیچ کسی واگذار شوند.
بازوند خطاب به فرماندهان ناجا در استان گفت که باید ظرف یک ماه آینده واحدهای نیمه کاره  پروژه را تعیین‌ تکلیف کنند در غیر این صورت واحدها باید از بنیاد مسکن ناجا سلب اختیار و واگذار شود.
۹۶۱۲/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.