امید قادری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در طول سال گذشته و نیمه نخست امسال، ۱۶ مجوز ایجاد تأسیسات گردشگری در استان صادر شده و ۷۱ موافقت‌نامه اصولی انجام‌ شده و تا پایان سال ۵۰ کارگروه تسهیل برای استان پیش بینی شده است.
او گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری به‌ صورت مستقیم و غیرمستقیم چهار هزار و ۷۶۱ شغل ایجاد شده و تاکنون ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت‌ شده است.

رشد ۴۰ درصدی حضور گردشگران خارجی در استان کرمانشاه
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: بازدید گردشگران خارجی در ۶ ماه نخست سال جاری از آثار تاریخی این استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۰ درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال، ۴۶۸ هزار و ۱۵۴ نفر از اماکن تاریخی استان بازدید کرده اند، اظهار داشت : در این مدت هفت درصد ورودی گردشگر داخلی و ۴۰ درصد ورودی گردشگر خارجی بیشتر شده است.
قادری گفت: در مرز خسروی حدود ۸۴ درصد ورود گردشگر به استان افزایش داشته ایم که حدود ۸۰ هزار گردشگر عراقی در این مدت از آثار تاریخی استان بازدید کرده اند.

بازدید بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از اماکن تفریحی تاریخی کرمانشاه
او در ادامه گفت: همچنین در سال گذشته ۲ میلیون و ۷۶۱ هزار و ۵۶۴ نفر گردشگر از اماکن تاریخی و تفرجگاه‌های طبیعی استان کرمانشاه بازدید کردند.

قادری تاکید کرد: در حوزه صنایع دستی پروژه های سلامت در دست احداث ۵۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، بوم گردی های استان فعال شده و مدیریت صحیح همکاری بین بخشی را با جدیت دنبال کرده ایم.
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کرمانشاه، از خدمات ۷۵ دفتر خدمات مسافرتی در استان خبر داد و افزود: ما بایستی با توجه به ظرفیت های استان آنها را معرفی کنیم.

کرمانشاه در سال ۲۰۲۰ میزبان کنفرانس بین‌المللی گردشگری روستایی و عشایری است که می‌تواند فرصت مناسبی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری این استان باشد.

وجود ۲ هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۶۰۰ روستا و ۳۴ شهر دارد.

۷۴۴۷/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.