به گزارش ایرنا؛ فریدون یاسمی روز سه‌شنبه در جریان بازدید رئیس قرارگاه ویژه اربعین مرز رسمی خسروی از اقدام های شرکت پخش در مناطق مرزی کرمانشاه با اشاره به اینکه امسال نخستین سالی است که میزبان زائران کربلای معلی به عنوان استان هدف هستیم، افزود: تمهیدات لازم در خصوص تامین و ذخیره‌سازی سوخت در جایگاه های مسیر و جایگاه های سیار انجام شده است.

وی در ادامه از آماده بودن ۲۳ جایگاه سوختگیری در مسیر رفت و برگشت زوار اربعین حسینی (ع) در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۴ باب جایگاه در مسیر رفت و تعداد ۹ باب جایگاه در مسیر برگشت زوار اربعین حسینی قرار دارد.

به گفته وی، سه باب جایگاه سیار و ۲ باب جایگاه ثابت نیز برای تامین سوخت زائرین کربلای معلی در مرز خسروی آماده سوخت‌رسانی به زوار است.

در استان کرمانشاه در مجموع ۱۵۴ جایگاه فرآورده نفتی وجود دارد که از این تعداد ۳۷ جایگاه تک منظوره سی ان جی است.

نماینده و بازرس ویژه استاندار کرمانشاه و رئیس قرارگاه ویژه اربعین مرز رسمی خسروی نیز ضمن بازدید از جایگاههای سیار عرضه فرآورده‌های نفتی در مرز خسروی از اقدامات شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه کرمانشاه تقدیر کرد.

جعفر همتی ابراز امیدواری کرد که در ایام اربعین حسینی با اقدام های موثر و شبانه روزی شرکت پخش کرمانشاه در سوخت رسانی به خودروهای زائرین کربلای معلی، باعث رضایتمندی کامل زوار شویم.

تامین امنیت جایگاههای سیار در مرز خسروی  از دیگر موارد مطروحه همتی در این بازدید بود.

مسئولان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران و نماینده و بازرس ویژه استاندار کرمانشاه از اقدامات شرکت پخش این منطقه در مرزهای خسروی و پرویزخان بازدید کردند.

در این بازدیدها که بصورت جداگانه انجام شد، غلامرضا اروای؛ معاون نظارت بر عملیات ستاد به همراه مدیر منطقه کرمانشاه از پایانه های مرزی و جایگاههای سوخت سیار واقع در این مرزها بازدید کردند.

مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین هفته گذشته با حضور وزرای کشور ایران و عراق بر روی زوار اربعین بازگشایی بازگشایی شد و براساس برآوردها پیش بینی می شود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار زائر از این مرز عازم کربلای معلی شوند.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامرا است که این مرز تا بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا نیز ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد.  

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.  

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.