«جلیل بالایی» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: براساس قانون مصوبه مجلس شورای اسلامی تسهیلات خسارت دیدگان ناشی از بلایای طبیعی به مدت ۲ سال از روز بروز حادثه امهال خواهد شد.

وی افزود: زمان بازپرداخت تسهیلات زلزله زدگان استان کرمانشاه که وام های آنها امهال شده بود، ۲۱ آبان ماه امسال فرا خواهد رسید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با بیان اینکه کاهش و یا افزایش زمان امهال این تسهیلات تنها با مصوبه مجلس شورای اسلامی امکان پذیر است، گفت: تاکنون موضوعی در رابطه با امهال تسهیلات زلزله زدگان استان کرمانشاه در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار نگرفته و موضوعی نیز به ما ابلاغ نشده است.

بالایی توضیح داد: در صورتی که زلزله زدگان استان کرمانشاه پس از ۲۱ آبان ماه امسال اقساط تسهیلات امهال شده خود را پرداخت نکنند، شامل جرایم بانکی خواهند شد.

وی شایعات مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر افزایش مدت امهال تسهیلات زلزله زدگان را تکذیب کرد و گفت: به زلزله زدگان استان توصیه می کنیم به منظور جلوگیری از متضرر شدن باز پرداخت تسهیلات خود را به موقع انجام دهند.

به گزارش ایرنا، زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل‌ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

مسئولان ارشد کرمانشاه گفته‌اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی و شهری استان را تا پایان سال ۹۸ تکمیل می‌کنند.

۹۶۱۲/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.