به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند عصر شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش باحضور وزیر آموزش و پرورش در سرسرای تدبیر استانداری، از حضور مقتدرانه رییس جمهوری در سازمان ملل تقدیر و عنوان کرد: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با موضع‌گیری‌های خود نشان داد که تحریم‌ها علیه ایران ظالمانه است.

وی اظهار داشت: رییس جمهوری اقتدار ایران را در مجمع عمومی سازمان ملل به رخ جهانیان کشید که ناشی از خون پاک شهدای والامقام است.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بازسازی مدارس مناطق زلزله‌زده استان اشاره کرد و گفت: خیرین مدرسه‌ساز در حوزه آموزش و پرورش زلزله را از یک تهدید به یک فرصت تبدیل کردند و سرانه فضای آموزشی استان را بالا بردند.

بازوند یادآور شد: در زلزله ۲۱ آبان، ۷۸ مدرسه در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه خسارت دید که تاکنون در این مناطق ۱۴۵ مدرسه ساخته شده و ۴۵ مدرسه دیگر نیز در حال ساخت است.

وی افزود: پس از وقوع زلزله تاکنون سرانه فضای آموزشی در استان کرمانشاه ۷۰ سانتی‌متر افزایش پیدا کرده و این آمار رو به افزایش است.

استاندار کرمانشاه گفت: اکنون کرمانشاه یکی از بهترین سرانه‌های فضای آموزشی کشور را دارد، درحالی که سرانه فضای آموزشی کشور پنج متر است این آمار در کرمانشاه به بیش از هفت متر می‌رسد.

بازوند، نیروی انسانی را نیروی محرک هر کشور دانست و اظهار داشت: یکی از بهترین ظرفیت‌های استان کرمانشاه نیروی انسان و توانمند این استان است که می‌تواند آینده روشنی را برای کشور ترسیم کنند.

وی از وزیر آموزش و پرورش خواست که در زمینه تجهیز و نوسازی مدارس مناطق حاشیه‌ای شهرها به ویژه مرکز استان کرمانشاه تلاش کند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه به مشکلات مدارس روستایی اشاره کرد و گفت: در بخش سرفیروزآباد از توابع شهرستان کرمانشاه بیش از ۴۰ روستا در مدارس کانکسی برپا هستند.

احمد صفری همچنین از کنکور به عنوان یک مافیا یاد کرد و افزود: به منظور ایجاد عدالت آموزشی در کشور باید کنکور حذف شود.

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: از تمام ظرفیت خود در دولت و مجلس استفاده کنیم تا بسترهای رشد تعلیم و تربیت در کشور فراهم شود.

نماینده مردم کرمانشاه همچنین با اشاره به میزان بیکاری در استان کرمانشاه از وزیر آموزش و پرورش خواست که سهم این استان را در استخدام‌های این وزارتخانه افزایش دهد.

۳۰۳۳/۹۶۱۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.