به گزارش ایرنا، امید قادری روز شنبه در نشست با انجمن اقامتگاههای بوم گردی استان که در اداره کل میراث فرهنگی استان برگزار شد، ضمن تبریک هفته گردشگری گفت: گسترش بوم گردی به لحاظ کمی و کیفی در دستور کار قرار دارد.

وی اظهارداشت: به دنبال تحول در گردشگری در منطقه هستیم و تلاش می‌کنیم تسهیلات را به سمت گردشگری سوق دهیم.
او با بیان اینکه بروکراسی های اداری در اداره کل برای صدور موافقت های اصولی و مجوزها را به حداقل کاهش داده ایم، اضافه کرد: سرعت قابل قبولی به انجام کارهای اداری داده ایم.
این مسوول ادامه داد: کسی که وارد کار بوم گردی می شود باید با ذهنیت باز و دیدگاه توسعه ای بیاید و این مساله باید در صدور مجوزها لحاظ شود.
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در ادامه اظهار کرد: تا جایی که امکان داشته باشد فعالیت های حوزه های مرتبط با میراث فرهنگی را به تشکل ها و انجمن ها واگذار می کنیم، چرا که تشکل ها بازوی توانمند اجرایی ما هستند.
قادری همچنین از تشکیل انجمن های مردم نهاد در بخشهای مختلف حوزه گردشگری ابراز خشنودی کرد.
او با اشاره به اینکه از انجمن اقامتگاه های بوم گردی و حقوق صنفی آنها حمایت می کنیم، افزود: در بحث نظارت این اعلام آمادگی وجود دارد که نماینده تشکل نیز حضور یابد.
وی همچنین در خصوص بیمه اقامتگاههای بوم گردی گفت: با بیمه عشایری و روستایی برای پوشش اقامتگاه های بوم گردی وارد مذاکر می شویم و برای بهبود پوشش اینترنت رایزنی هایی شده که مشکلات حل شود.
قادری با بیان اینکه بوم گردی ها نماینده میراث فرهنگی در روستاها هستند، از برگزاری جشنواره ها در این راستا در آینده خبر داد.
وی در خاتمه به برگزاری دوره آموزشی دانشگاه مدیریت صنعتی کرمانشاه در حوزه گردشگری اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: با شرکت در این دوره توان علمی و اجرایی فعالان حوزه گردشگری استان ارتقا می یابد.

فرامرز رشیدی رئیس هیات مدیره انجمن حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی استان کرمانشاه نیز در این نشست بر نقش جایگاه بوم گردی ها در کلان رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰ اشاره کرد و افزود: اقامت گاه ها توان اجرایی خود را با جدیت در این رویداد به کار خواهند گرفت.
وی در ادامه به مشکلات بیمه ای، ضرورت تشویق اقامتگاههای باکیفیت، دسترسی ضعیف به اینترنت و آنتن دهی موبایل، تعرفه های مناسب برای ایجاد زیرساخت های آب، برق و گاز، مشکلات تسهیلات در طرح های توسعه ای و زیرساختی برخی روستاها، تشکیل کمیته بوم گردی ها برای رویداد بین المللی گردشگری روستایی کرمانشاه ۲۰۲۰، روشنایی های معابر و راه اندازی دفتر اقامتگاهها در استان را یادآور شد.

وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.
بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۶۰۰ روستا و ۳۴ شهر دارد.
۷۴۴۷/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.