به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که هوشنگ بازوند استاندار و معاونین استانداری کرمانشاه نیز حضور داشتند، وزیر آموزش و پرورش با تجلیل از مقام شامخ شهیدان، امنیت و آسایش کنونی کشور را مرهون جانفشانی و ایثار شهدا و ایثارگران دانست.
حاجی میرزایی افزود: تجدید بیعت با آرمان های شهدا وظیفه همه مسئولان و مردم است.
شهرستان مرزی ثلاث باباجانی ۱۳۸ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
وزیر آموزش و پرورش برای افتتاح ۷۲ مدرسه در مناطق زلزله زده وارد استان کرمانشاه شده است.

حاجی میرزایی در اولین برنامه سفر خود به استان کرمانشاه، مدرسه ۱۵ کلاسه بسیج در ثلاث باباجانی و چند پروژه آموزشی دیگر در این شهرستان را به‌ صورت متمرکز افتتاح می کند.
وی در ادامه سفر خود در بخش مرزی ازگله، مدرسه ۶ کلاسه ابوریحانی بیرونی را افتتاح می‌کند.
وزیر آموزش‌ و پرورش در سرپل ذهاب نیز افتتاح متمرکز پروژه‌های این شهر را در یکی از مدارس به ‌صورت متمرکز انجام خواهد داد.
در آخرین برنامه حاجی میرزایی به استان کرمانشاه، وی در جلسه متمرکز شورای آموزش‌ و پرورش با حضور خیرین و استاندار کرمانشاه حضور خواهد یافت.
در استان کرمانشاه ۷۲ مدرسه با ۳۹۰ کلاس درس و ۴۶ هزار متر مربع زیربنا و بااعتبار حدود ۱۱۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است و سرانه آموزشی استان کرمانشاه پس از زلزله اخیر افزایش‌ یافته است.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲کیلومتری شهر سرپل‌ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰شهرستان و یک هزار و ۹۳۲روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

مسئولان ارشد کرمانشاه گفته‌اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی و شهری استان را تا پایان سال ۹۸ تکمیل می‌کنند.

۳۰۳۳/۸۰۶۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.