به گزارش خبرنگار ایرنا، مرادعلی تاتار روز چهارشنبه در آیین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در محل هنگ مررزی قصرشیرین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس با لبیک به فرمان امام راحل و با تکیه بر قوای ایمان و اعتقاد راسخ توانستند در مقابل دشمن تا دندان مسلح بایستند و به پیروزی برسند.

وی اظهارداشت: در هشت سال دفاع مقدس با اراده پولادین رزمندگان اسلام ذره ای از این سرزمین مقدس جدا نشد و دشمن به سرکردگی استکبار به خاک ذلت نشست.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: دشمن بعثی با حمایت استکبار با شروع جنگی نابرابر علیه نظام نوپای ایران اسلامی آمده بود که کشور را ساقط کند اما شکست خورد و این مرهون مجاهدت های رزمندگانی بود که از تمام تعلقات دنیوی خود گذشتند و توانستند آزادی و عزت را برای ما به ارمغان بیاورند.

تاتار گفت: تقدیم ۲۳۰ هزار شهید، ۶۰۰ هزار جانباز، ۴۰ هزار آزاده و یک میلیون رزمنده در هشت سال دفاع مقدس به تمام جهانیان ثابت کرد که ملت ایران به رهبری ولی فقیه آماده جانفشانی برای دفاع از این کیان مقدس و مرزهای شرف و غیرت ایران اسلامی هستند.

وی ادامه داد: روش و منش و سیره رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس و ظلم ناپذیری آن ها به سیره ای ماندگار تبدیل شد و توانست معادلات دشمن را به هم بریزد و همین فرهنگ ایثار و مقاومت به فصلی طلایی در انقلاب تبدیل شده و امروز سرمش و الگویی برای دیگر ملت های آزادیخواه جهان است که بتوانند در برابر ظلم ایستادگی کنند.

مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی قصرشیرین نیز گفت: نیروهای مسلح ما در هشت سال دفاع مقدس با دفاعی جانانه نشان دادند که برای دفاع از این کیان مقدس آماده جانفشانی هستند.

سرهنگ حجت الله کریمی افزود: هم اکنون مرزبانان و نیروهای مسلح در مرزهای کشورمان برای برقراری امنیت حضوری با صلابت و راسخ دارند.

وی با اشاره به بازگشایی مرز رسمی خسروی و تردد زائران از تلاش های تمامی مسئولان در راستای تحقق این مطالبه به حق مردم استان کرمانشاه و مرزنشینان قصرشیرین قدردانی کرد و گفت: مرزبانان هنگ مرزی نیز با تمام تلاش آماده ارائه خدمت رسانی به زائران هستند.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با داشتن ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق، نقطه آغاز و پایان جنگ تحمیلی هشت ساله و نابرابر علیه کشورمان بود.

۳۰۱۲/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.