ابراهیم شکیبا روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی با هدف جای دهی درست در نظام آموزشی و مداخلات به هنگام در امر غربالگری سلامت نواموزان اجرا شد.

وی اظهار داشت: در این طرح که در طول فصل تابستان انجام شد، نوآموزان پایه اول ابتدایی و پیش‌دبستانی در پایگاه‌های سنجش سلامت از نظر بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، معاینات اولیه، خدمات سلامت دهان و دندان و سایر موارد مورد سنجش و غربالگری قرار گرفته و معاینات پزشکی نیز توسط پزشکان مستقر در پایگاه سنجش یا مراکز جامع خدمات سلامت معرفی شده انجام و پس از تایید برای ثبت نام نهایی به مدرسه موردنظر خود مراجعه کردند.

وی اظهارداشت: همچنین نوآموزان دارای اختلال نیز به مراکز تخصصی ارجاع و پیگیری لازم در مورد آنها انجام می‌شود، در ضمن نتایج خدمات ارائه شده به نوآموزان در سامانه الکترونیک سیب نیز ثبت شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: چنانچه دانش‌آموز پایه اول ابتدایی به دلایلی از انجام سنجش در فصل تابستان جا مانده است در طول سال تحصیلی و ترجیحا در فصل پاییز برای دریافت خدمات به پایگاه سلامت و مراکز جامع خدمات سلامت که تحت پوشش آن هستند مراجعه کرده و نتیجه معاینات را به مدرسه محل تحصیل تحویل دهند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای چهار هزار و ۶۰۰ مدرسه است که از این تعداد ۲ هزار و ۴۱۷ مدرسه مختص دانش‌آموزان مقطع ابتدایی است که ۱۷۶ هزار دانش‌آموز دارد.

۳۵۰ هزار دانش‌آموز و ۲۷ هزار معلم در سال تحصیلی جدید راهی پنج هزار و ۷۰۰ کلاس درس استان کرمانشاه شدند.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.