به گزارش خبرنگار ایرنا؛ محمد مخبر عصر دوشنبه در مراسم افتتاح طرح های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سرسرای اجتماعات شرکت پخش البرز در شهرک صنعتی کرمانشاه؛ یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب در ارتباط با کرمانشاه را وضعیت بیکاری استان دانست و افزود: ستاد اجرایی در راستای رفع این دغدغه رهبر معظم انقلاب در سال ۹۶ قول دادیم ۱۵ هزار شغل ایجاد کنیم.
وی اظهار داشت: از این ۱۵ هزار نفر شغل متعهد شده تا امروز ۱۲ هزار شغل ایجاد کرده ایم و تا پایان سال ۹۸ هم سه هزار شغل دیگر ایجاد می کنیم.
مخبر اضافه کرد: تا پایان سال ۹۸ در مجموع نزدیک به پنج هزار پروژه با ۵۵۰ میلیارد تومان افتتاح می شود که تاکنون ۴۸۰ میلیارد تومان آن به اتمام رسیده است.
وی گفت: امروز سه هزار و ۴۰۴ پروژه شامل آب، راه، مدرسه و سایر بخش ها با ۲۰۵ میلیارد تومان در استان کرمانشاه افتتاح می شود.
به گفته او، این تعداد پروژه یک هزار و ۵۴۵ اشتغالزایی ایجاد کرده است.

دبیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در ادامه سخنان خود گفت: در سفر امروز به استان کرمانشاه ۵۰۰ فقره وام ازدواج، ۳۰ سری جهیزیه، تجهیز ۲۰ خانه ورزشی در مناطق محروم استان، ۱۵۰ سری لوازم خانگی، هفت هزار بسته لوازم التحریر و ۱۰۰ دستگاه ویلچر به معلولان اهدا می شود.
مخبر همچنین افزود: بهزیستی کرمانشاه ۱۰۰ خانواده دارای سه معلول و بیشتر در اختیار ما قرار داده که ستاد اجرایی برای این خانواده ها مسکن می سازد. 
وی به حضور فعال ستاد در کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: با همکاری بنیاد مسکن یک هزار و ۵۰۰ مسکن در این مناطق ساخته ایم.
دبیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در بخش دیگری از سخنان خود یکی از نیازهای اصلی کشور در مقطع فعلی را ایجاد اشتغال دانست و از همه مسوولان خواست در نهضت اشتغالزایی شرکت کنند.
وی همچنین تقویت اقتصادی اقشار متوسط و ضعیف کشور را در دستور کار ستاد اجرایی دانست و گفت: دشمن اکنون بر روی اقتصاد کشور و بخصوص اقشار ضعیف و متوسط تمرکز کرده و باید این قشر را توانمند کنیم.
مخبر ایجاد یک شبکه مردمی از طبقات متوسط و ضعیف جامعه با هدف تقویت اقتصادی این طبقه را یکی از برنامه های ستاد اجرایی اعلام کرد و کفت: در راستای اجرای این برنامه روزانه حداقل ۱۰۰ طرح کوچک و خانگی با ۳۰۰ اشتغالزایی راه اندازی می شود.
۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.