به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی ذوعلم روز دوشنبه در آیین بازگشایی مدارس در دبیرستان عصمیته کرمانشاه، با اشاره به اینکه این مهر اولین مهر ماه چهل سال دوم انقلاب است، خطاب به دانش‌آموزان گفت: در گام دوم انقلاب کسانی که باید نقش اساسی را ایفا کنند شما جوانان و نوجوانان هستید.

وی، نقش مدرسه در سالهای ابتدایی انقلاب را بی‌نظیر دانست و گفت: نقش مدرسه در حفظ هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی بی‌بدیل بوده است.

رئیس سازمان پژوهش‌ و برنامه‌ریزی گفت: کتاب‌های درسی ممکن است قابل نقد باشد و دانش‌آموزان باید بتوانند این کتاب‌ها را نقد کنند و این سازمان آمادگی دارد نقد دانش‌آموزان در مورد کتاب‌های درسی را بشنود.

ذوعلم به «برنامه ویژه مدرسه» و اینکه ۲ ساعت در هفته در اختیار مدیر مدرسه است، اشاره کرد و افزود: ما در حال یک چرخش عظیم از مدرسه‌ای ایستا به مدرسه زندگی، پویا و مشارکتی هستیم که مدیران مدرسه در راهبری، جهت‌دهی،پویایی، نشاط، مشارکت‌پذیری و خلاقیت به عنوان راهبر تربیتی در راس این امور قرار دارند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای چهار هزار و ۶۰۰ مدرسه است که از این تعداد ۲ هزار و ۴۱۷ مدرسه مختص دانش‌آموزان مقطع ابتدایی است که ۱۷۶ هزار دانش‌آموز دارد.

۳۵۰ هزار دانش‌آموز و ۲۷ هزار معلم امروز راهی پنج هزار و ۷۰۰ کلاس درس استان کرمانشاه شدند.

۸۰۶۶/۳۲۰۳  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.